Godmorgon Winterland




Stanna två veckor eller kom tillbax den 24:e, snön! Merci'.

Idag har det varit snö och kallt. Men inte så jättekallt. Inte som igår (pjuh!).
Haha, när jag kom till busshållplatsen i morse, jag ba; "Det är snö idag.."
Pauo ba; "Nähä..?"
Det menar du inte lix. ^.^

På morronen' gick vi en liiiiten promenad med våran spanska gympa-vikarie. Han kan typ ingen svenska. Usch, jag tycker så synd om honom. Alla är så elaka. Han kan väl inte hjälpa att han måste vara vikarie i ett land som han kanske inte har bott i så länge..? =/
Iaf, det är ju som sagt snö ute. Så det blev typ massa snöbollskrig (alla mot Emma ungefär^^). Och alla höll på att skjuta på grenarna - där det typ var massa snö - så dom som gick under fick värsta snöregnet på seej x) Jag var typ den ende som klarade meej... (Fast jag höll på att döda Emma).

Sen så hade vi svenska, fysik (omg, jag får jobba med den som jobbar minst i klassen typ och vi ska göra labborationer :O), mat, franska och... Matteprov! Det gick bra. Det var bara ett litet test med 8 simpla tal. Jag som hade övat, haha. Men det är väl bra att kunna sen.. ^ ^

Precis när jag är klar med provet, då ringer SYV (Studie-och-Yrkes-Vägledare) och säger att jag ska till henne. Så jag stack dit och vi snackade lite...
Jag har bestämt meej för:
1. Estet - Teater
2. Estet - Bild
3. IB

Så är det bara. Hon undrade varför jag vill gå teater. Jag ba; "Hmn, asså jag vill bli skådespelerska..och det verkar så himla kul." Typ. Och så vågar man mer, man blir lixom mer självsäker och så.
Jag sa att jag var lite orolig för att komma in, i och med att det är intagningsprov där. Hon sa att det är både betygen och proven. Och så kollade hon på min betyg och ba; "Du har ju jättebra betyg!" Så det är nog ingen risk eller nått.
Jag ba ohh, SYV säjjer det lixom =) WoW. Hon om nån vet väl vad som är bra och dåligt.
Men på int. proven så ska man läsa upp en inövad dialog/monolog på 3 min. Man kan ta typ vad för text man vill. Men jag har inte en aning om vad jag ska ta! Nån som kan hjälpa meej, som har nått tips?? (a)

Det var väl det. Just det, sen hade jag eng. redovisning där jag berättade om varför Eclipse betyder så mkt. för meej =)
-----------------------------------------------------------------------------
Såhär fint blev det föresten:




vad tycks? : ]
---------------------------------------------------------------------------------
När jag kom hem hade jag fått ett paket från 'FRIDA' igen. NU var det den där "Skit-DvD-filmen" och "Skitsminksettet".


film, brun/guld-puder, ögonskugga, täckstift, läppglans, läppglans, läppglans

Nu ska jag kolla på 'True Blood' från igår! Ihh =)


Puss&Kraam
                     Zusanna<3


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-post:

Din Blogg: (om du har)

Det du vill säga:

Trackback
RSS 2.0