Herre Jössenes! Skit också (^^)

Ojojoj. Du undrar säkert vart jag har varit i , får se nu, 6 DAGAR?!

Jodå, det har du rätt till. Men denna gången har jag en bra bortförklaring, datorn funkar inte. Det är/har varit bajsvatten i den.

Tar olycks-storyn från början


Det var i fredags runt fyratiden.Jacob satt nere vid datorn i källaren och spelade "Empire Erth" eller nått sånt onödigt. Plötsligt känner han att det är lite blött om fötterna. Så han typ kikar ner på golvet och ser lite vatten. Han tänker: "åhh, jag har nog spillt något". Sen kollar han ner igen. Då är det vatten över hela golvet. Massa. Han ropar ner mamma, som får panik. Det är över 10 cm vatten i alla rum vi har i källaren. Och det är 6 styckna. Och detta är inte vanligt regnavatten. Det är avloppsvatten.


Alla får panik. Eller inte jag så mycket, man har ju lärt seej att vara lugn i sånna här situationer. För problemet är att det kommer mer och mer vatten hela tiden ur golvbrunnarna vi har där nere. Ingen har nån aning om vad vi ska göra, mamma ringer pappa som är på jobbet och han kommer hem. Vi försöker ringa nån rörmockare, men han svarar inte. Pappa ringer länsförsäkringar. Dom säjjer att de ska skicka några gubbar. Detta är vid femtiden. Då har vattnet slutat att komma upp och det börjar rinna tillbaks där vi har golvbrunnar. Men bajset stannar kvar på golvet...


Pappa sticker tillbaks till jobbet och vi andra försöker evakuera så mycket saker som möjligt innan gubbarna kommer. Sladdar, TV:antenn och fotoalbum. Jacob öppnar ett skåp och ner i bajsvattnet faller foton. Typ 500. Mamma får damp, men vill ändå spara dom. O så sorterar vi ut saker som måste slängas, bl.a.; yogamatta, pilatesboll, två sackossar, pappas gympaskor...


Vi ringde som sagt till gubbarna innan fem och de skulle komma "så snabbt de kunde". De kom kvart över 6.

Dom kom iaf och började suga upp vattnet och lite så. Men det stank nått förfärligt i huset, så jag och Linos' stack ut och åkte pulka ett tag. Sen stack hela familjen bort till pizzerian och åt. Och sen när vi kom hem började idol-finalen, men vi har ju TV:n i källaren... Så vi tog med oss antennen och satte oss vis Jacks' TV. Med stängd dörr och öppet fönster, men det stank ändå. Mysigt.


Ja, och på måndagen så kom nårra och städade lite slarvigt. Fast de sa att de skulle storstäda. Usch, död åt dom!! Och död åt komunen som gjorde så att vattnet kom in!! :@ Nu måste mamma städa bort massa bajs själv och det stinker förfärligt fortfarande!! Vi får slänga massa, hoppas det går på försäkringen!


Men iaf, det är så det är. Datorn stod ju på golvet, så det kom in massa vatten i den. Så den är typ på "lagning". Hoppas den funkar och inte krachade!! Jag har ju massa bilder på den =(


Det var min solskenshistoria. (*host*)



----------------------------------------------------

Och kom ihåg:


"Skjut inte upp till i morgon
vad du lika gärna kan uppskjuta
till i övermogon!"

-----------------------------------------------------

Peace out!


 


Puss&Kraam
Zusanna<'3


Kommentarer
♥ tilda

omg! Fyy stackars er! Jag skulle lätt döö om jag fick bajsvatten i mitt hus, assåå du vet ju hur jag är blev ju helt äcklad av vandrarhemmet i gbg till och med höhöh ;)

hoppas det löser sej.. D:

2008-12-20 @ 19:45:31
♥ Zusanna

Svar till Tilda;

Mm, jo det var sjukt hemskt faktiskt. Fast jag stannade mest på uppevåningen. Såg bara lite snabbt, men det gjorde meej lite smått illamående, och särskilt ed lukten! :S

Hoppas jag med. Det blir bättre och bättre för varje dag iaf. Lukten asså.

2008-12-20 @ 23:50:23

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-post:

Din Blogg: (om du har)

Det du vill säga:

Trackback
RSS 2.0