New Years Eve'

Heejsan 2009!

Fy va' det känns konstigt. Av gammal vana vet jag att det kommer ta minst tre månader att lära seej att säjja det. ^ ^

Här kommer min gårdag:

Gick upp tidigt (halv tio, hehe) för att åka till Rosenlund med lillebrorsan och fyra av min häärliga kusiner : ]
Det blev mycket naajs;

-bad
-rutchelkane-tävling (stavning?) med en klocka som hade stannat x)
-dyk (OBS! inte jag. Jag var publik, as always). Men min lillebrorsa dök ner till botten i hoppbassängen som är fem meter djup. Fast sen går han ju på sin ääälskade dykning också ("Zusanna, vill du inte börja dyka?", "Zusanna, dykning är jättekul...")
-springtävling med ..öhm... flytdynor man har runt magen.
-följa-John simm med farliga aktiviteter (som sitta på botten i tre sekunder, två framåtkullerbyttor på raken..) som jag för min egen säkerhet undvek.
-"konster" (t.ex. kundvagnen, hunden, HP-bok. Men det är bara kusinerna som fattar.) Jag var enväldig dommare utan linser och glasögon. Fick gå på känsla ^.^

De låste dörrarna kl. fyra. Jag kan säjja att det var preciiiis att vi hann ut (jag och Linda). Killarna var såklart klara för en kvart sen, trots att vi gick upp tjugo min. innan dem. Skumt.
Mamma hämtade oss en halvtimme (typ) efter avsatt tid. Men vad kan man förvänta seej av en person(/familj) med 'Thorman-syndromet'?

Väl hemma åt jag, gjorde en marsipanros, lockade Lina's hår och gjorde iordning meej själv.


vive la' marsipan-ros


Lina's hår blev fint.


försmak på min outfit.
observera vad jag har runt halsen...

O sen så åkte vi iväg till s.k. "familjevänner". Där var det två familjer till. Det var jag, Linos och två till tjejer som hittade på lite saker. Vi spelade picturnary och "20-frågor". Det var okeej.


"festbordet". kass bild, det var jättefint i verkligheten!


efterättsbuffén!!

De som vi var hos bor så man har utsift över hela Vättern och över hela stan. Tänk er att det är mörkt och ni åker på en väg och ser tvärs över sjön, då ser man ju alla stadens ljus och tycker det är jättefint.

Fatta då detta runt 12-slaget. Det var fyrverkerier över hela stan - oavbrutet - och både jättelångt ifrån och mycket nära och allt imellan. Det är ascoolt! Verkligen vackert. Jag försökte filma det och om jag lyckas ska jag lägga upp film sen.
Jag tog lite bilder med Jackan's system, men de ligger inte på datorn. Här kommer några (dåliga..) från meej så länge;









Gott Nytt År!!! <3

Hur var din kväll och vad hittade du på?

-----------------------------------------------------------------------------------
Fortsättning på årsresumén kommer senare idag. Försök uthärda väntan!


Puss&Kraam
             Zusanna<'3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-post:

Din Blogg: (om du har)

Det du vill säga:

Trackback
RSS 2.0