hate something -lowe something else.

Nämen gokväll'. Här sitter jag och återhämtar meej på bloglovin (289 inlägg kvar).

Igår (tordags, klockan är över 00, vilket betyder att det är fredag nu) kom vi hem ifrån sommarstugan. Trippen skulle varit lyckad - om det inte hade varit för åskan. :@ Usch vad jag hatar den. Livrädd är jag. Jag blir bara räddare och räddare för varje gång. Innan vi åkte tänkte jag till och med "det kommer säkert bli åska", vilket det typiskt nog blev =/ Och inte nog med det, nårra som vi känner som bor i närheten sa att det var det värsta åskvädret på 25 (!!!) år. Snacka om otur. Och plus att det åskade BÅDE i tisdags och onsdags. I över två timmar båda gångerna. Riktigt bad luck.

För jag är så sjukt rädd. Det är bland det värsta jag vet. Jag satt på golvet och grät, vågade inte röra meej. Och typ när det hade åskat i en timma eller nått i tisdags så skulle vi äta, men jag kunde inte för jag mådde så illa och hade ont i magen. Av rädsla. Benen darrade.

Tillslut så gick mamma med på att vi skulle åka nånstans, åka ifrån åskan, så vi öppna dörren och skulle gå ut till bilen. Men just då kom värsta hemska blixten. Man såg liksom hur den slog ner i sjön, man såg något vitt. Det var oerhört scary. Jag skrek och skrek och så hoppade vi in i bilen och körde iväg tills det slutade.

På onsdagen så åkte vi redan när vi såg alla mörka, hemska moln och det bara hade börjat mullra lite. Mamma ville inte att jag skulle få massa panik igen, så vi åkte runt lite och sen åkte vi till Skillingaryd och köpte Kinamat och lite så.

Det blev många och idag känner jag (och det rimmade, haha). Whatewwa'.


Om man bortser från ovanstående hemskheter så har det varit riktigt härligt. Fiske, 'Blue Water High', stövvlar, smultron, badande, HP-läsning, sova-med-bara-påslakan, duch-(med shampoo och sånt)-i-sjön, barfota-i-affärer, utedass... kort sagt sommar.



påland





ivatten


ilill/nyastugan


*


Kommentarer
♥ Emma Damm Drawings

Hihi tack :-) Allt bra med dig i dag? Ha det bäst!

2009-07-03 @ 12:30:01
URL: http://emmadamm.blogg.se/
♥ diana

svar : â tack , ja hittade :D



SHiiet stackarn , du anar nt . Svar askan har ar 100000 ggr laskigare an i sverige , dt dundrar som fan , cepe laskigt :S..

2009-07-03 @ 13:29:30
URL: http://dianoosha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-post:

Din Blogg: (om du har)

Det du vill säga:

Trackback
RSS 2.0