på hotell i Skövde

Nu så ska vi redogöra lite kort om helgen här va :D


bil i en timma till Skövde

Yes, för hotellet vi skulle bo på låg alltså i Skövde =) (fast hemsk dialekt har dom..!) Vi kom fram vid halv sju och då checkade vi in och gick upp på rummet för att packa upp. Jag och hela familjen hade ett och samma rum. Det var lite jobbigt. Mina kusiner och farbror&faster hade rummet ijämte oss.


jag sov på soffan längst till vänster

Det var ungerfär tre trappor, en 3-mils-korridor och en 5-mils-korridor upp till rummet.


låååång...


...eller hur?!


första kvällen åkte vi in till Skövde och käka på en grekisk resturang.
Jag älskar grekisk mat <3



ironiskt nog hetter den 'Rhodos'...



På morgonen var det snöö i Skövde. Så vi stack ner till spa-avdelningen i källaren och gymmade & badade. Efter att ha ätit en riktig hotell-frukost. Massa naajs :D

På eftermiddagen var det dags att dra vidare till Karlsborg och 'Karlsborgs fästning'. Min farbror fyllde år denna dagen, och hans present var att få åka till den fästningen, och att bo på hotellet ; )

Vi var nio personer och vi fick en egen guide x) Haha. Guiden tog oss med på 'äventyr i Karlsborg', vilket innefattade massa prat, läskiga gångar och skottljud, en film och coola effekter. En läskig sak som vi gjorde var att vi skulle gå igenom en låång, trång och sandig gång i fästningen. Det var scary, för där inne var det ganska mörkt, det lät massa som om någon sköt massa skott och det rök. Plus att gången var tio mil lång typ. Jag var livrädd hela tiden! Jag gick och höll för öronen hela vägen och försökte blunda. För det låg massa halvdöda dockor på vägen också och vissa av dom pratade...
Usch, det var hemskt! Och guiden hade sagt innan att om någon inte gillade trånga gångar där det rök och lät så skulle den helst inte gå. Och då sa jag såklart att jag inte ville gå. För jag;
-hatar höga ljud
-hatar när det ryker massa
-hatar trånga gångar i berg eller murar

Inte superbra kombination när alla de sakerna var med >.< Men alla tvingade meej att gå och jag överlevde. Men usch det kändes verkligen som om man var med i krig när man gick därinne och som om man skulle kunna bli skjuten och dö vilken sekund som helst. Jätteäckligt!
Som tur var överlevde jag.


tornet på fästningen




i en sån mur var vi :S


yeah, en liten del av fästningen

I bilen till hotellet lyssnade vi på andra perioden mellan HV och Frölunda och när vi kom till hotellet såg vi den sista. Åhhhh, sån lycka, dom gick vidare till final!! HV <3333 Nu känner man allt guld-vittring igen! :D

Efter matchen var det dags att äta födelsedags-middag på hotellet's resturang.


middags-outfit


le food




Skövde innan Earth Hour


Skövde under Earth Hour. Dom söög.


efterätt <333 cheescake y'know ; )

Yey, mumsigt :D
På söndagen var jag och mamma med på ett 'relese'-pass och ett 'yoga'-pass på spa-avdelningen. Fast relese-saken var typ som yoga, så man kan säjja att vi var på två yoga-pass. Det var naajs, men jobbigt!
Sedan packade vi ihop, ckeckade ut och åkte in till Mc'Donald's i Skövde. Jag tog sallad och paj. Och så satte vi oss i bilen mot Jönköping... Vi kom fram runt kvart över tre, och då var det bara att packa in och dra vidare mot MediaMarkt och Måns :D Mer om deeet later.

Helgen var very-naajs! :D

//Z<'3


Kommentarer
♥ J

Svar: Låter jättebra! Ser fram emot mailet ;)

2009-03-31 @ 21:49:43
URL: http://thetwilights.blogg.se/
♥ LoEm

Vill du vara med och tävla om att bli veckansblogg hos mig? Allt du behöver göra är att kommentera att du är med i inlägget "The winner is..".



Lycka till!

♥ Anonym

ush jag är uppe med tuppen men ville bara önska dig en bra onsdag :)

2009-04-01 @ 05:54:31
URL: http://annaelisabethlinde.blogg.se/
♥ Foki

oj, efterrätten (den sista bilden) såg mumsig ut! :)



svar; det är lösnaglar :)



// ha en fin dag ;)

2009-04-01 @ 10:18:45
URL: http://foki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-post:

Din Blogg: (om du har)

Det du vill säga:

Trackback
RSS 2.0