att vara äcklig.

Jag är sjuk idag. Det är inte trevligt. För jag är känner mig så äcklig.

Jag är alltid så himla äcklig när jag är sjuk. Och det hatar jag. Här sitter jag i mjukiskläder med glasögon på. Min ansikte är otvättat och tänderna oborstade. Håret är risigt, fett och svettigt. Uhh. Jag har ont i huvudet, blir yr av att resa mig och jag har "slem" i munnen/näsan/halsen. Och självklart lock för öronen.

Fy. Det är sjukt äckligt, eller hur? Varför måste man vara äcklig när man är sjuk? Jo, det är ju på grund av att kroppen fokuserar på att jobba bort sjukdomen, det vet jag. Men måste man sitta i mjukiskläder för det? Varför kan jag inte fixa mig trots mitt sjuka tillstånd? Hmn. Det är som om det finns en slags spärr i hjärnan. Den säger åt mig att "när du är sjuk ska du inte tänka på hur du ser ut, du ska bli frisk!!". Blotta tanken på att klä på denhär äckliga kroppen fina kläder eller dra mascaraborsten över mina fula ögonfransar är motbjudande. Men om jag skulle ta och trotsa det imorgon, då slipper jag ju denna äckelhet som jag hatar. Varför inte?

Sorry för äckligt inlägg. Ville bara rensa ut lite skit.


en oäcklig bild för att kompensera. ritad av mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-post:

Din Blogg: (om du har)

Det du vill säga:

Trackback
RSS 2.0