Paris ~ connaître (vårsalong3)

Här är det sista det sista bidraget jag lämnade till vårsalongen (konstutställning för ungdommar i Jönköping). Mitt tema var som sagt Paris, och jag gjorde en "skulptur" av ståltråd i form utav Eiffeltornet. Sedan sprayade jag det med guld färg och glittrade ner det.

På undersidan av tornet klistrade jag fast ett foto med baksidan uppåt. Sedan ställde jag tornet på en utsmyckad spegel. Om man tittar ner i spegeln kan man se fotot på mig, detta var en mycket fin idé som min bildlärare kom på. Så - hoppas ni gillar det. 

Konstverket heter:
Paris ~ connaître (uppleva/känna till)











Här har ni bidrag #1 & #2.
Vilket gillar ni mest?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-post:

Din Blogg: (om du har)

Det du vill säga:

Trackback
RSS 2.0