carmen & c/o.

Igår var jag ledig ifrån skolan pga. att jag hade två skolföreställningar med min teatergrupp. På morgonen var jag jätte orolig och ville verkligen, verkligen inte gå. Orkade inte heller. Men jag gjorde det i alla fall och det gick faktiskt bra. Över förväntan liksom. Jag hade missat tre dagars repetition + premiären för att jag var i fjällen, så därför visste jag inte alls hur scenordningen skulle vara, vad vi hade för rekvisita och hur de andra var regisserade. Det blev lite improvisation för min del, men folk sa efteråt att det var bra och att man inte alls såg det.

Föresten, pjäsen vi spelade heter Carmen & c/o (company) och handlar om en grupp ungdomar som hittar en "övergiven" lokal. De bestämmer sig för att sätta upp en pjäs där inne. I lokalen bor redan några uteliggare/alkisar men det vet de inte om. Två utav ungdomarna förlovar sig och det ordnas en förlovningsfest. Men en tjej förstör förhållandet mellan förlovningsparet och blir mer och mer som rollkaraktären hon spelar... Jag spelade en random tjej som var allmänt glad och vanlig. Lite svårt, eftersom att det var en "splittrad" karaktär med få repliker lite varstans.

I pausen mellan föreställningarna så åt vi på Bombay City (en thai-restaurang) och det var jättegott!! Det bästa var efterätten: friterade bananer. Mmmn! Efter förställningen åkte vi hen till Allis för att umgås och sånt eftersom att det var sista gången för terminen som vi träffades.




Kommentarer
♥ frida

(hihi, det stavas "säga" och inte "säjja" //ordnörden)



jo, jag kan fatta att det var jobbigt med en så splittrad karaktär. Det var ju nackdelen med det här manuset, anpassat för typ 70 stycken. om vi hade haft mer tid på oss kanske vi hade kunnat organisera det lite mer. vi hade samma problem med uteliggarna, första scenen liksom, först är jag jättearg och upprörd, sen plötsligt älskar jag att städa. förvirrande! men aja, det gick ju bra ändå! jag är förvånad att det blev så bra som det blev! :D

2010-03-17 @ 00:11:34
♥ *Svar till Frida;

jag vet mycket väl att det stavas säga. heh

2010-03-17 @ 10:33:24
URL: http://zusannas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-post:

Din Blogg: (om du har)

Det du vill säga:

Trackback
RSS 2.0