Frasvåfflor.

Våffeldagen firades med... våfflor! What a surprise.
Jag gjorde smeten, min lillebrorsa steke dem och mamma diskade. Perfekto.

Men jag måste bara berätta ett exempel på hur dumma och lata människor är nuför tiden:
Det finns ju såndär våffelmix att köpa som man bara behöver blanda med mjölk och smör i. Supersmidigt och går på 3 minuter. "Tyvärr" hade vi ingen mix och jag fick leta upp ett recept istället. I receptet jag hittade ingick endast: Mjöl, bakpulver, mjölk och smör. Fattar ni?! I våffelmixen är det alltså bara mjöl och bakpulver! Superlöjligt. Vem som helst klarar av att vispa ihop:

3dl mjöl
1tsk bakpulver
4dl mjölk
och 100 gram smält smör.

(Dessutom är det säkert en massa onödiga tillsatser och hållbarhetsgrejer i.)
(Köp aldrig våffelmix.)








Kommentarer
♥ Pernilla

Hembakta är dessutom myycket godare!

2010-03-27 @ 19:11:30
URL: http://denkalla.blogg.se/
♥ jea

Jag tänkte på detta bara för någon dag sedan. Att fixa med vanlig våffelmix är tusan nästa jobbigare än att göra egen smet. Plus otroligt full med tillsatser. Så jäklans onödigt.

Jag gillar inte frasiga våfflor så jag gör mina med ägg vilket inte heller är speciellt jobbigt.

2010-03-28 @ 09:55:54
URL: http://nonfiction.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-post:

Din Blogg: (om du har)

Det du vill säga:

Trackback
RSS 2.0