1 år vegetarian.

Nu har jag varit vegetarian i ett år och det känns underbart!

Jag fattar inte att det tog så lång tid för mig. Det var inte alls ett sådant stort steg som jag trodde att det skulle vara.

Folk frågar mig om det är svårt. Vad är svårt? undrar jag. Det svåra är väl i sånna fall att få andra människor att inse att den enda hållbara vägen är att bli vegetarian. För DET verkar ingen köttätare förstå.

Det känns som om jag alltid har varit vegetarian. Det är naturligt för mig. Däremot tror jag att det är en större utmaning att vara vegan. Då måste man hela tiden tänka efter innan man äter något och då blir det genast mycket krångligare i det scociala livet. Men om jag verkligen vill så kommer jag att klara av det också, ska bara hitta den där viljan först.

Kommentarer
♥ Linda Agneryd

Vad kul din blogg verkar vara! kommer med all säkerhet att läsa på din blogg igen! =) Hoppas du har en kul vardag :p

2011-02-24 @ 09:16:43
URL: http://jade.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-post:

Din Blogg: (om du har)

Det du vill säga:

Trackback
RSS 2.0