intelligent tal.

"jag saknar den tiden då en partiledares feminism var ett självklart plus i kanten...nu för tiden kallar sig inte ens jämnställdhetsministern för feminist"

FEMINISMEN BEHÖVER EN NYTÄNDNING

feminist = den som inser att kvinnor är underordnade männen och är beredd att göra något för att förändra det

Feminismen är något som både män och kvinnor gynnas av!

Nu trängs feminismen tillbaka........vänsterpartiet står emot

"vi ska vara en röst i riksdagen för feminismen och för kvinnors rättigheter i sverige"

"Sverigedemokraterna är ett litet högerextremt parti med rasitiska rötter"

/det värsta är allas anpassning för främlingsfientliga åsikter/

Vi måste stå upp för en human flyktingpolitik.

Mänskliga rättiheter är icke förhandlingsbara!

folkpartiet som stryker främlighetsfientligheten medhårs...

Kampen mot rasismen är en av vänsterns viktigaste uppgifter.

skapa ett samhälle med solidarisk grund, som är bra för alla <---

alla ska kännas sig trygga med att vi får den vård vi behöver då behov uppstår = de förebyggande uppgifterna måste lyftas fram

en av vänsterns viktigaste uppgifter handlar om hur ojämnlikheter ökar inom skola...segregationen ökar...alla får inte rätt till en utbildning för att förverkliga sina drömmar

Kortare arbetstid! skulle bland annat minska skillandena mellan kvinnor och män, och hindra utbrändhet.

VI måste satsa på järnväg och förnybar energi - KLIMATFRÅGAN är den viktigaste överlevnadsfrågan.

regeringen har lyckats väldigt bra med att slå in en kil mellan dem som har bra jobb och alla andra.
klyftorna ökar...

regeringen har sålt in drömmen om att alla ska kunna leva som överklassen...men det går naturligtvis inte -.-'

Drömmen om ett bättre liv måste gälla ALLA.

jämnlikhet är bra för hela samhällets utveckling

vvvvänstern står för att minska alla skillnader i samhället!



små utdrag ur Lars Ohly's tal i Almedalen.

Kommentarer
♥ Pillan

Läs min blogg strax. Jag måste skriva av mig om det här igen xD

2011-07-12 @ 12:02:16
URL: http://ingenboriskogen.blogg.se/
♥ Pillan

Sv; Äh.. klagogris. Jag skyller på att jag aldrig orkar gå bak och rätta om jag ser att jag skriver fel. Dessutom är jag inte van vid det här tangentbordet. Tangenterna sitter på fel avstånd -.-

2011-07-15 @ 15:23:06
URL: http://ingenboriskogen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-post:

Din Blogg: (om du har)

Det du vill säga:

Trackback
RSS 2.0