pinsamt dåligt betygsår.



Jag borde göra mina stuidier nu, självklart borde jag det. Men det känns halvt hopplöst när jag redan vet att jag kommer att få mina livs sämsta betyg iår! Inte för att jag har varit ovanligt dålig iår, men jag har ganska många ämnen som jag kallar "vg-ämnen", dvs ämnen som jag vet att det är omöjligt för mig att få bra betyg i. Till de ämnena hör engelska, gympa, teater och nu även franska. Att franskan har blivit ett "vg-ämne" för mig känns som ett sjukt nedelag, för att försvar mig själv skyller jag på våran konstiga lärare som inte förstår mig, på att nivån har blivit högre och på att jag inte är någon språkmänniska. Visst klarar jag av att lära mig språk, men det är svårt och faller inte naturligt för mig.

Nog för att jag vet att jag inte borde klaga, men i förhållande till mina mål på mig själv och omvärldens krav på mig, så är jag riktigt rädd för att se slutbetygen i juni. Det kommer bli pinsamt.

Kommentarer
♥ frida

åh, jag känner verkligen likadant. men å andra sidan är vg ett väldigt bra betyg, egentligen.

2011-03-06 @ 00:04:41
♥ zusanna

jo. vi kan ju säga så (fast egentligen vet vi båda att nä det är inte kul)

2011-03-06 @ 19:00:54
♥ frida

sant, för sant. men fånga dagen istället.

2011-03-09 @ 23:51:41
♥ diana

VG är ju skit bra :o , shiiiet du borde nt ställa så höga krav på dig själv egentligen..



haha omg , ja vete fan hur dt kmr bli me mina betyg



Är glad ens om jag får G ahaha xD

2011-04-26 @ 10:36:25
URL: http://diiianatass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-post:

Din Blogg: (om du har)

Det du vill säga:

Trackback
RSS 2.0