Djurrättsskoj!

LÄS sanningen om mjölk

I helgen var det Djurrättsläger här i Jönköping med folk från hela landet! Jag var såklart där, och det var det bästa jag har gjort på länge. Man blev så sjukt peppad och engagerad att göra något för djuren. Dessutom blev jag ännu säkrare på att jag måste gå över till vegankost snarast. Om jag inte hade haft en oförstående mamma så skulle jag definitivt blivit vegan för ett halvår sedan, men det har jag inte. Hon förbjuder mig att bli vegan. Snälla nån, säger jag då, jag vägrar att äta ägg och mjölk i vilket fall. Oavsätt om hon "förbjuder mig att inte äta något" (hur kan man ens göra det?) så bestämmer jag själv vad som ska förtäras av mig.

Jag har också varit på föreläsning som handlade om situationen inom svensk djurhållning. En sådan borde alla gå på.

Bilder ur bloggarkivet från en fin stockholmsresa och företagsmiddag 2009 (?)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-post:

Din Blogg: (om du har)

Det du vill säga:

Trackback
RSS 2.0