dockskåp



Till vår teaterslutproduktion behövde vi ett dockskåp. Jonahtan hade ett hemma, det var tråkigt, enkelt och ljust träfärgat. Jag och Alex kunde dock se potentialen, så vi två tog oss an uppfiten operation-gammalt-dockskåp. Jag köpte "bets-färg" och lite tapet och tyger på 2hand. Sedan letade jag fram mina gamla dockskåpsmöbler på vinden. Efter en fredagskvälls arbete med slipning, målning, tapetsering, möblerande och limmande såg resultatet ut som ovan!

Process:

en salig blandning av gamla dockskåpsmöbler från då jag var liten


Grundmålat


takmålat


tapetsering i full gång


färdigtapetserat och färdiggolvlagt!


möbler med potential (både klocka, stolar och öppen spis användes)


här ser ni klockan & den öppna spisen i annan tappning,
gjorde sig bra i varddagsrummet



nöjda med resultatet!

(Egentligen hade vi velat gör mer, finare och satt in fler möbler, men vi var tvugna att hålla oss inom ramarna för Fanny&Alexander-scenografin såklart.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-post:

Din Blogg: (om du har)

Det du vill säga:

Trackback
RSS 2.0