Balen♥



Jo jag kan tala om att balen och baldagen var helt fantastiskt underbar! Här får ni en uppsats (eller aa detta är mer en elektronisk dagbok för mig så att jag ska kunna återuppleva balen flera år framöver, men är ni nyfikna och taggade på uppsats så lääääs vettja)!!


Först vaknade jag med lite lätt nervositet i magen. Nervös inför att inte få till smink eller frisyr, nervös över att klänningen skulle vara så tajt att jag skulle svimma (jag hade sytt in den lite väl mycket några dagar tidigare, så var orolig!), nervös inför att jag inte bestämt fordon till kortegen. Men jag var såklart extremt förväntansfull!

Det kändes konstigt att börja sminka sig och duscha innan klockan tio på morgonen, det kändes som att allt skulle hinna försvinna tills på kvällen. Och i och med att det var en av de varmaste och soligaste av dagar var det lite konstigt att duscha så tidigt... hann ju bli svettig rätt fort igen liksom... Jag "löste" det problemet genom att vara iförd endast bikini då jag fixade mig. Frisyren var INTE enkelt kan jag säga! Jag är verkligen inte bra på att få håret att göra som jag vill och jag tappar lätt tålamodet, så tillslut nöjde jag mig med en bra boll och en sned... Dessutom blev den ena locken mycket lockigare än den andra, för annars skulle lockarna ha blivit olika långa haha. Nåväl, jag var till och med så busig att jag hade i lite hårspray i håret för att vara "säker" på att det skulle hålla. Fast jag tänkte att det ändå skulle gå upp typ direkt, men lustigt nog höll det sig faktiskt hela dagen och kvällen!


Mamman var snäll och lekte både kock och fotograf till mig då jag var klar. Det var riktigt svårt att klara av att hålla ögonen öppna då det var bländande sol ute och jag har så känsliga ögon (det är därför det går att ana att jag är lite lätt plågad på bilderna...). Tycker att det blev några fina bilder med tanke på de förutsättningarna! Särskilt nöjd är jag att jag fick söta bilder med Hund, haha. Efter fotograferandet lekte mamman även chaufför och skjutsade mig till Allis i min klass. Väl inne i bilen kom jag på att jag varit klantigt och glömt läppstift, men så kan det gå! Jag hittade något läppglans i bilen jag tog lite utav.

Haha först var jag rädd att jag hamnat fel, men som tur var gick det att lita på mitt lokalsinne och jag hittade klasskompizar och baldejter. Vi fotograferade, taggade och svettades ett tag. Jag bytte ut violerna mot Allis' trädgårds blommor precis innan jag satte mig i typ världens minsta, äldsta och varmaste bil tillsammans med Erica och Emmie. Vi blev skjutsade ner till EDs parkering där jag och Ornina sprang in i skolan för att dricka vatten på en toalett. Det kändes lite halvt weird, men vi fick i alla fall komplimanger för vår finhet av tre lärare :3

Sedan lämnade jag klassen och tog bussen (101an) bort till Hovrättstorget. Busschauffören sa "Vad fin du är!" Haha, då blev jag glad och förklarade att det var bal faktiskt. Mötte Förnamn och My och vi chillade och träffade på lite folk som komplimenterade oss osv. Bilarna från vår klass började komma och vi sprang in på Malmborgs konditori får att få i oss lite vatten så att vi icke skulle svimma av värmeslag. Sedan ställde vi oss i kortegen med bilar och började gå... Ja, vi tre gick! Jag gick först och de två gick bakom mig. Det kändes stressande eftersom att bilarna bakom fick vänta, men det gick bra och vi klarade vandringen genom hela Östra Storgatan galant! Folk stannade upp och kollade, pekade, gav oss komplimanger, fotade och sa att vi i alla fall var "de klart miljövänligaste". Hihi



När vi kom fram kände vi oss coola. Jag blev stannad av en JP-fotograf och blev lite intervjuad och så. Sedan gick jag fram och mötte balvärdarna innan det var dags att gå två, alternativt ett, varv runt om och visa upp sig och hälsa på publiken. Jag var rädd att ingen skulle hälsa på mig, men det var en hel massa randoms som ville fota mig eller som sa till mig att jag var fin/vacker. Det var sååå mysigt♥ Jag trodde det skulle vara lustigt att gå ensam, men det var inte alls nervöst och kändes inte fel när jag väl var där. Det var skitsmidigt helt enkelt! Jag hälsade på bl.a. mamman, Hanna, kompizars släktingar, Nadjii och klasskompizar.


Upptäckte tyvärr att ena blomman hade åkt ner och tydligen hade varit nere under hela "uppvisningen". Liiiite pinsamt, alla som tog kort på mig fick alltså kort där blomman var nere...Fett irriterande. Nåväl, hoppas att folk fokuserar på andra saker, hehe. Jag blev även fotad och intervjuad av Jnytt där jag fick berätta att klänningen och mycket annat var 2hand och vad allt kostade tillsammans typ. Efter det gick jag in och blev fotograferad till Bal-katalogen. Hehe, hoppas bilden blir skitbra..! Sedan kom jag in till själva baren där vi skulle hänga i två timmar och vänta på att alla andra skulle anlända. Vi Esteter var först, sedan kom IB och Natur. Så aa, vi hade mycket tid på oss att mingla runt och hälsa och ge komplimanger till varann och sola oss lite. Jag hälsade bl.a. på min kusin vid terrassen då hon tyvärr missade när jag visade upp mig, haha. Åhh det var så kul att mingla runt och upptäcka alla så var där och alla var så glada och fina och det var så mysigt.

När alla kommit var det champagnemingel i spegelsalen. Haha, när jag sa att jag inte ville ha champagne trodde de som delade ut att jag var dum i huvudet verkade det som ^^ Ååååh så fint det var i spegelsalen med kristallkronor i taket! Det var även livemusik av musiktvåor och det var sjuuukt varmt...



Så efter ett tag fick vi gå in i matsalen och leta upp våra platser, vilket inte var alltför lätt. Jag fick sitta jämte Alx och Förnamn bland andra, mycket nöjd med det japp! Fick nått äckligt slem med avokado till förrätt. Konferencierer var den gamla teatereleven Tom och tjejen som var huvudarrangör för balen. Vi fick lyssna på tal till mannen och tal till kvinnan. Talet till mannen var la bra, men jag tyckte verkligen inte om talet till kvinna. Som queerfeminist var jag skeptiskt till hela idén med att hylla det motsatta könet, och jag hade rätt i att vara skeptisk för jag fick höra sexistiska kvinnoskämt blandat med utseendehets. Inte så bra tal alls nej!

I alla fall, jag hade trevliga kompizar och varmrätten var fett god! Rödbetsbiff med potatis och sparris och göd sås. Danstvåorna uppträde. Sedan höll Jesper ett improviserat tal till sin Svärmor där han talade om hur mycket han älskade honom. Det var sååå gulligt och jag blev helt till mig (och "åhhh":ade mig lite väl mycket, pinsamt pinsamt). Skitgulligt och vackert tal, som sagt.

Efterrätten bestod av jordgubbar och hallonsorbet till mig :3 Sviiingott såklart. Sen skulle jag gå på toa och jösses, stackars de med stora klänningar! Jag tyckte att det var svårt med min klänning liksom. Så ni kan förstå att det blev långa köer. När jag kom ut hade valsen redan börjat. Det var återigen i den dövarma spegelsalen vi skulle vistas. Jag dansade med Carro och sen Emmie, och ni fattar inte hur svårt det var när ens partner har skitstor klännigskjol, höll på att trampa sönder den, och när det dessutom var jättetrångt! Men det var kul!!

Kort efter valsen var det artistuppträdande att kolla på. Ljudtekniker var en av mammans barndomsvänner, hihi. Och artisterna var inga minde än fucking Norlie & KKV!!! Fattar ni hur döcoolt eller? Deras spelning var/blev riktigt, riktigt awesome (och sviiiiiiinvarm)! Nu kommer "Tröjan du hatar" och "Där jag hänger min hatt" alltid vara låtar jag förknippar med balen, hihi =) Dessutom kom de till efterfesten sen, så häftigt!



Jaha, sen var själva balen i princip slut...Det gick väldigt fort och programmet kändes en aning för effektiviserat och stressat men ändå brabra. Vi gick till piren ett tag för att fota och chilla lite innan det var dax att ta av sig skorna och vandra bort till efterfesten på Sliver. Det blev en ganska lång promenad, men jag och Alx träffade på lite roliga personer på vägen så det gjorde inget. Kön till Sliver var lång, men väl där inne var det inte alls så fullt som förväntat faktiskt!

Musiken som spelades var sådär, jag tycker mest om att dansa till låtar jag känner igen/kan faktiskt. Och det där med öronproppar vs. inte öronproppar, vet fortfarande inte hur jag ska ha det då det är liiite väl hög musik men samtidigt blir en helt off med öronproppar på... Jag drack nog tio glas vatten under kvällen minst. Lol. Jag kunde inte riktigt dansa eftersom jag inte kunde lyfta armarna mycket pga. klänningen, men vi hade stört kul ändå! :d Jag fick dessutom några trevliga resekamrater till hemresan.

Sammanfattningsvis var baldagen för kort och förlåt jag känner på mig att jag skämde ut mig totalt ett antal gånger och tack♥ för alla komplimanger jag fick och åhhh personerna♥ som var där var så fina och jag kommer sakna er för mycket så låt oss ha det underbart på vår vackra skola nu den sista tiden♥♥



Kommentarer
♥ Dilan Dilir

sista bilden,så himla fin :)

2012-05-31 @ 12:05:46
URL: http://dilandilir.blogspot.com
♥ diana

Såå fin du va zanna! Snacka om att verkligen vara kreativ !

Haha jag skulle aldrig kommit på det haha

2012-06-17 @ 18:33:59

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-post:

Din Blogg: (om du har)

Det du vill säga:

Trackback
RSS 2.0