Checklista: 2/14 klara!

Hjälp.

Gjorde Nationella idag igen. Uppsatsen denna gången. Det gick som förväntat; Skit!

Man fick välja en utav fyra uppgifter och det var antingen, en krönika, en novell, en upplevelse man varit med om eller ett debatinlägg man skulle skriva. Jag valde att skria en novell. Man skulle utgå ifrån en bild på ett höghus där det lyste i ett endaste fönster på hela byggnaden.

Jag tror jag fick insperation ifrån de senaste böckerna jag läst, det blir lätt så. Hehe. 'Hanteringen av odöda' och 'Pappersväggar' av Johan Ajvide Lindqvist alltså. Dom är mycket bra!

 

Jag skrev om en tej som hette Ella. När hon stod i duschen så kände hon plöstligt en hemsk smärta i hela kroppen, det kändes som om tusen nålar stack in i hennes kropp. Hon var säker på att smärtan kom ifrån huset... Så hon gick runt och ringde på alla grannar, men ingen öppnade. Så hon blev jätterädd. I slutet så får man veta att en liten dvärgliknande gubbe står nere på gården och ler ett illmarigt leende samtidigt som han tittar upp mot hennes fönster.

Hehe, jag blev väldigt stressad på slutet, för man var tvungen att göra en kladd först och sen renskriva! :O Tror jag kommer "förlora" lite på att jag skrev 'hon' i varje mening, att slutet var lite konstigt (man får inte veta vad som har hänt) och att det var inte skriven efter en "novell-mall". Men jaja, jag gjorde det bästa jag kunde : ]

Snacksen jag hade med meej var banan-chips & vindruvor. Folk tyckte att jag var nyttig.


//Z<'3


 


Kommentarer
♥ Alexandra

vinn en gossip girl mobil hos Norrlandsflickan!

http://blogg.norrlandsflickan.se/#post18

KOLLA IN! :D

2009-02-05 @ 16:35:52
URL: http://blogg.norrlandsflickan.se
♥ sabina kjellhard

din novell verkade iaf vara bra :D själv skrev jag om debatt saken. Men tänk, nu har vi INGET svenska kvar, nu har vi bara matte, engelska och no xd haha

2009-02-05 @ 17:10:45
URL: http://somsabina.webblogg.se/
♥ Nessi

Jag valde samma text. Dock skrev jag om en tjej som tog självmord igenom at hoppa ifrån taket.

2009-02-05 @ 22:12:42
URL: http://watervampire.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-post:

Din Blogg: (om du har)

Det du vill säga:

Trackback
RSS 2.0