suck-fest

För ungerfär en vecka sedan, förra torsdagen, så hade vi suck-fest på skolan med alla 9or. Man skulle lika gärna kunna kalla det avslutningsfest eller "den sista festen på ---skolan", men vi kallar den suck-fest! :D
Här kommer en kort(emh, ja... det var tanken) resumé med lite bilder ifrån tillställningen. Enyoy!

Så, i torsdags (kl. halv 6) efter att jag hade gjort meej iordning, lockat håret och smink och fin klänning och allt det där, så kom Mirre's bil och hämtade meej. Vi åkte till skola där alla niorna hade samlat seej utanför aulan.

Först var det lite mingel; cider (dock inte för meej!), hälsningar på massa folk och framförallt tretusen mingelbilder! Alla ville ta med sin egen kamera, osv. Så man fick glatt stå och posera om och om igen... Men det var bara roligt! Man kände seej som en kändis på kändisfest/röda mattan typ, och att bli kändis är ju min högsta dröm. Så det var naajs ;D

Såsmåningom släppte de in oss i aulan och där bjöds det på musik och underhållning. Lärarna sjöng bland annat 'Sommartider'.
Fast det roligaste var ändå när lärarna skulle utse årets elever inom olika kategorier. Och årets par blev... Musse och Agaton = två killar! x) Haahahaha, det var askul. Dom är typ ihop på skoj. Tror alla iaf. Eller, ingen vet hur det är, men dom brukade gå runt och hålla varann i handen i korridårerna och massa. HAahah. Plus att när dom vann så ropade alla "segerkyss! segerkyss!", och så typ "kystes" dom (fast inte åp riktigt, men det såg ut så...). HAahahahaha, det var så roligt att jag nästan dog.
Sen var det roligt när halva min klass blev nominerade till att ha haft årets sämsta minne x) För det stämmer verkligen, halva klassen (dvs. killarna) var verkligen glömska.

Efter underhållningen var det dags för sista måltiden i matsalen (yipiiee!!!). Det var nån slags buffé. Inte jättegott direkt, för det var lök i varenda maträtt! :@ Att dom aldrig lär seej -.-' Efterätten var i alla fall god, vaniljpannacotta :D Fast det var typ bara jag och Matilda som åt den. Dom andra har nått fel på smaklökarna.

När maten var uppäten gick alla ut och "hängde" lite. Hälten av alla stack hem. Lite tråkigt. Men dom fick skylla seej själva!

Sen var det dags för disco, och det var min käre vän Robin som höll i det. Han är som en bror till meej ungefär, vi har umgåtts sen jag var typ 5. Hasn kompanion vid musiken/ljudet/ljuset var Aron - min lillebrorsas bästis. Så man hade allt lite inflytande på musiken... Dock var det lite andra gubbar som stod där vid datorn i början, så de första timmarna var det rätt kass musik. Men sen när jag fick bestämma, då blev det bra! Typ varje gång jag hade valt en låt så danasde alla som galningar. Jag har så bra smak (a).

Discot började väl runt halv 9. Det var rätt dåligt tryck, men jag hade bestämt meej för att ha kul. Mitt gäng stod stilla, rörde knappt på seej. Så jag fick hoppa runt/dansa med Nan &  F:arna istället. Och ojojoj. Jag var helt galen.
Eller kan man säga vild?

Jag hoppade upp och ner och hit och dit och försökte få alla och röra på seej, men det lyckades inte så bra. Runt tio hade jag iaf fått igång nårra, typ Nadjii, och då var det riktigt kul!! Jag älskar att vara galen, haha ^^
Mitt gäng rörde på seej, wheey!

Sen började fler och fler folk att gå. Men vi stannade kvar till slutet. När det var typ tio pers kvar eller nått så skulle det spelas lite lugna låtar för att "dra ner på stämningen". Jag valde då först 'Cara min' acustisk. Jag och Nadjii dansade, och vi hade hela dansgolvet för oss själva.
Det var sjukt härligt.

Sen valde jag sista låten. 'Hope&Glory - acustic verson'. Jag dansade själv. Alla andra gick/satt och tittade på. Jag blunade och lät musiken bestämma. Dansade runt som en kass balettdansös i tre minuter. Sen var låten och discot slut. Men den sista dansen var helt underbar. Det var så underbart att få låta musiken ta över, och ha alla stirrandes på en... åhh...

Efter det var iaf allt helt slut, så jag "hjälpte till" (kollade på) när ljudet och det packades ihop, och sen åkte jag med Robin hem. Kom hem runt 23.10. Rätt trött i kroppen.

Det var en skitkul sista fest. Verkligen lyckat!! :D Tack alla underbara. <3


vackra Nadjii & Mirre


jag & Nadj. Älskar bilden! <3


mingel


Jonnah, Emma, Sara, jag & Mikki
mina klasskamrater :D


Sara, jag & Mikki : *


jag i aulan. SPANA IN MIN VITA HANSKE!!
dom hade jag på meej först, men tog av dom på discot.


söta Mikki & Emma på middagen


haha, paret Musse & Agaton x)        jag...gör något ja.. ehh


Mikki och hennes pooser x)


moi gillar panacôtta!!


update; FLER BILDER!


disco


disco


disco


galet.


temat var vitt/svart/rosa;
~ klänning - ONCE for girls, men fixad
~ leggins - Gina
~ ballerina - SkoDon
~ väska - Asia center (Ungern)






trött men happy'





Kommentarer
♥ Bea

Fina bilder:d

2009-06-18 @ 02:11:37
URL: http://beatricebrorsson.blogg.se/
♥ N

Håller med, bra valda bilder!

Ja blir alltid lyckad på din kamera...

2009-06-18 @ 11:53:32
♥ emmy

sv ; tack :D

2009-06-18 @ 12:39:12
URL: http://somemmy.webblogg.se/
♥ N O E S C A P E

Nu gäller det..! Idag drar jag igång en frågstund!

Fråga precis det du vill veta om mig, jag svarar på både personliga frågor och om bloggen m.m!

Så fråga på, om vad du vill veta om mig!

2009-06-18 @ 13:24:29
URL: http://noescape.blogg.se/
♥ Nina

söta du =)

2009-06-18 @ 15:12:51
URL: http://totalflopp.blogg.se/
♥ diana

Fyfeeoo va kul ni verkar ha , fan va surt att ja missa :/

2009-06-18 @ 17:19:27
URL: http://dianoosha.blogg.se/
♥ PauliiNa ☆

sv;

Jasså :P trevlans. haha

2009-06-18 @ 17:55:42
URL: http://sunshineforyou.blogg.se/
♥ Rebecca Utan Räkor

Åh, jag tyckte det var helt hemsk att sluta nian. Fy fan vad jag grät.

Min nya klass är tråkig så..ja. Gå inte NV om du vill ha roligt.



Sv: Haha, ja. Men dteä ju ingen nyhet att hon är dum i huvudet. Stackrs tjejer alltså

2009-06-18 @ 22:26:53
URL: http://alltutom.blogg.se/
♥ Rebecca Utan Räkor

Det roliga är att hon är nyss fylda femton själv. "när man var liten och bara 14 år." jo tack.

Du var det för två månader sedan. usch

2009-06-18 @ 22:28:15
URL: http://alltutom.blogg.se/
♥ Zusanna

*Svar till N;*

tack! haha. vad tycker du om dom "nya" bilderna då?

jaa, det blir du.. <33 alltid.

//Z

2009-06-18 @ 23:18:58
URL: http://zusannas.blogg.se/
♥ somemma -

Tack för att du ställde en fråga i min frågestund.

Jag har svarat på alla frågor nu,

kika in på min blogg.

Kram



btw, vart bor du ? :)

2009-06-19 @ 10:53:11
URL: http://somemma.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-post:

Din Blogg: (om du har)

Det du vill säga:

Trackback
RSS 2.0