Rulltårta med chokladkräm ♥



Du behöver detta till "degen":
lite smör
3
ägg
1½ dl socker
2 dl vetemjöl
1½ tsk bakpulver

till krämen/fyllningen:
150 g rumsmjukt smör
1 dl siktat florsocker
3 msk siktad kakao
1 tsk vaniljsocker
2 äggulor
3 msk riven kokos

Gör så här:
1. Sätt ugnen på 250 grader.

2. Lägg ut ett bakplåtspapper på en långpanna. Smöra pappret.

3. Vispa ägg och socker riktigt poröst i en bunke.

4. Blanda mjöl och bakpulver i en annan skål.

5. Häll i mjöl-blandningen i bunken med ägg och socker.

6. Vispa noga så att allt blandas väl.

7. Häll ut smeten på plåten i ett jämt och fint lager.

8. Sätt in den i ugnen i ca. 5 min.

9. Ta ett nytt bakplåtspapper och lägg på en plåt. Häll lite strösocker på det.

10. Ta ut "kakan" ur ugnen och stjälp över den på bakplåtspappret.

11. Täck den med en fuktad handuk eller fuktade papper så att den svalnar fort.

gör under tiden krämen:
12. Rör smör och florsocker riktigt mjukt. (Kan ta en stund.)

13. Häll i kakao och vanlijsocker och blanda noga.

14. Rör till sist i äggulor och kokos.

15. Bred det på den nu kalla "kakan" i ett jämt och fint lager.

16. Rulla ihop "kakan" försiktigt med hjälp av bakplåtspappret.

17. Låt den färdiga rulltåtan ligga med skarven nedåt.

18. Skiva upp den i lagom stora bitar eller klä in den i gladpack och förvara i kylen/frysen.


Så här bakar jag:


klicka på bilderna!


//Z<'3


Kommentarer
♥ sabinakjellhard

det där ska jag testa^^ :D

2009-03-01 @ 16:38:43
URL: http://somsabina.webblogg.se/
♥ Solli

mums! ser jättegott ut!



svar: ja, försök och hör av dig till mig ifall du undrar över ngt



kram!

2009-03-02 @ 01:10:32
URL: http://sollis.blogg.se/
♥ Becca

de är precis som jag skriver i min blogg, frestelsen efter sött och kakor finns inte i affären utan på blogg.se ;)

Hihi, ser rikigt gott ut. fin blogg btw, keep it up :)

2009-03-03 @ 12:12:21
URL: http://toksmula.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-post:

Din Blogg: (om du har)

Det du vill säga:

Trackback
RSS 2.0