Trysil! :D

[foto kommer]

Heeeejsan! Nu har jag äntligen hittat tillbaka hit. Det känns skönt att vara hemma. Jag har ju som bekant varit i Trysil i 5 dagar. Och det var verkligen värt den långa bilfärden!

I onsdags morgon åkte vi alltså. Hela familjen + tre ton packning i en bil=kaos (jag skulle gärna haft en talisman där alltså...(läs "The lost symbol")). Tack vare en bärbar dvd-spelare och musik stod jag ut iaf. Dock var jag livrädd ungefär hela tiden eftersom att jag avskyr att åka bil. Jag tycker det är skitläskigt och tror att vi ska krocka hela tiden... Och så får man jätteont i rumpan av att sitta så länge =(

En liten bit innan sälen stannade vi och hyrde skidor. Fast jag hyrde inga vanliga slalomskidor, jag hyrde istället s.k. snowblades. Det är mini-slalomskidor. Jag har hyrt det de senaste 3 gångerna jag har åkt, så jag körde på det igen ;D De är mycket smidigare än långa skidor.
Vi körde vidare 10 mil och åkte över norska gränsen. Sedan var vi framme. Det var -28 grader ute. Huset vi bodde i var en föreningslokal. Det fanns inga sängar eller något sådant, så vi fick sova på madrasser allihopa. Något som det däremot fanns gott om var bord, stolar och pallar x)

Torsdag, fredag och lördag åkte vi skidor i backarna i Trysil, från 10 på morgonen tills det att liftarna stängde vid kl. 15.30 på eftermiddagen. Det var väldigt kallt, ca. -17, så det blev ett antal besök i värmestugan för att värma upp tårna. Annars flöt åkningen på. Mina snowblades var redigt bra och backarna var otroligt fina och långa! Visserligen tog liften 6 minuter, men det var värt det då backarna knappt verkade ta slut. Fantastiskt. Min lillasyster och jag körde mycket på gupp inne i skogen och det är så galet roligt! Mycket roligare än att bara åka slalom nerför backen. Desstuom så testade jag på att åka puckelpist, vilket jag aldrig har gjort förrut. Det var också galet roligt.

På nyårsafton hade vi svårt att hålla oss vakna till tolvslaget x) Alla var så trötta efter en dag i backen. Vi åt tre-rätters och spelade pictunary. Sedan skålade vi (läs: jag) med vatten kl 12 och kollade på ett fyrverkeri utanför. Det var det.
De övriga kvällarna läste jag bok och ritade med mina promarkers. Fiiint.

Söndag morgon packade vi ihop & städade. Uhh, det var inte trevligt. Vi hade endast hunnit åka i 3 dagar. Men jaja, man får vara glad över att de dagarna blev strålande och att vi inte bröt några ben. Hemresan var ganska jobbig, jag hatar som sagt att åka bil.

Sammantaget var det en väääldigt bra skidsemester!

(Tyvärr har jag inga egna bilder, då jag inte har någon kamera. Min lillebror fotade lite, jag ska få upp bilderna här så fort som möjligt. Men sorry.)



Kommentarer
♥ Pernilla

Det finns något system som gör att endast x antal sekunder i datorn världen får plats och snart är alla de sekundrarna slut och då slutar datorerna fungera. Men de ska försöka att byta ut minnet så att det blir dubbelt så stort ;) SÅ förhoppningsvis kommer inget hända höhö.

2010-01-05 @ 20:11:26
URL: http://rutigvandals.blogg.se/
♥ Sess ♥

gött att du hade det bra :)

2010-01-06 @ 01:01:21
URL: http://cantbreakit.blogg.se/
♥ E M M A

Svar: det låter sjukt bra... kanske man skulle köpa? (A) hihi.

2010-01-06 @ 01:06:20
URL: http://eexx.blogg.se/
♥ Norea

Aha, vad härligt ^^

2010-01-06 @ 13:49:10
URL: http://noreal.blogg.se/
♥ Alexandra

Du är saknad!! <3 hihi

2010-01-06 @ 18:57:41
URL: http://secretmeq.blogg.se/
♥ Sess ♥

tack så mycket, vad har hänt idag ?

2010-01-06 @ 22:59:27
URL: http://cantbreakit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-post:

Din Blogg: (om du har)

Det du vill säga:

Trackback
RSS 2.0