Årsresumé 2010: II [april-juni]

APRIL


Min gräsvaktare hade varit duktig :D


Det blev påsk och påsklov och vi åkte till Mellby en sväng:
"Tja! Nu sitter jag i en ganska superkall stuga i Halland. Vi bestämde helt spontant i morse att vi skulle ner till Mellby. Fast det var inte så trevligt att komma ner till en 5gradig stuga och regn, hehe. Vi har i alla fall sett Willy från Let's dance och kameler från en cirkus x) Redan imorgon åker vi hem.
"


Jag gjorde mitt första riktiga virkade djur.


Var hos en kostrådgivare där jag fick veta att mina värden var bra! =)


Såg ut som en djurrättsaktivist/miljökämpe (vilket jag är xD) då jag skulle cykla iväg till Nadjii för NewMoon-bio.


Hade maraton hemma hos mig:
"TjaTjena! Ikväll så ska vi se på film heeeela natten :D Piratesmaraton bland annat. It will be nice - nice time flies! Jag älskar Jack Sparrow av hela min krokarm♥
Tycker ni också om att titta på realityserier om piraternas vilda liv på de 7 haven?

PS. Nadjii hjälpte mig att skriva. Superfint, tack så mycket. Ehh...DS."


Fotade min fb-profilbild och taggade att åka till Malta!


Lagade asgod tomatsoppa med linser i och köpte min regnmössa.

http://publishme.se/219174/imagehandler/?go=upload&cb=tinymce.plugins.ImageHandler.cb_map.id_body
Var på två SM-finaler!!


Det blev vulkanutbrott precis den eftermiddag vi skulle flyga iväg och Malta-resan ställdes därför in.
I ren protest åkte vi den veckan med familjen till ett badparadis i Tyskland :D


Och sen tog HV SM-guld!!!
"Sundh: 'Hela säsongen har varit som en saga asså... sen jag fick komma hit, jag trodde inte att håve skulle vilja ha mig men jag ville hit hela tiden... och sen när jag fcik komma hit asså... jag har blivit så jäkla fint behandlad av alla spelare och alla runt och kring klubben o i stan här o asså...' "



Jag var nere i stan och tog emot guldhjältarna på natten då de kom hem!
Guldyra.



MAJ


Var på signering uppe på Kinnarps och fick Tedenby's signerade läskeburk.


Guldfest i stan där vi hyllade laget! (regnmössan på :D)


Var på BIG Comedy med Johnatan & Erica, saaatan vad roligt!


Såg kosläppet i min sommarstuga.


Firade Mirre under Jönköping's marknad och träffade Tedenby där!
Önskade lycka till och grattis med NHL.


Kollade på teaterfestival och tänkte väldigt mycket på en bänk vid Munksjön.


Fick en ny idol i VM.
Magnus Pääjärvi Svensson, bästa hockyspelaren jag sett.


Åkte på studiebesök till High Chaparall med klassen.


Hade diktredovisning i skolan och mina nerver failade mer än detta papper och jag bröt ihop och grät efteråt.


Jag var 50-talsklädd på min lillebrorsas konfirmation.


Var i Stockholm med min kusin och hade det awwwesome.


Var på RixFM Festival i Jönköping tillsammans med Eliza.


Hade ett barnkalasjobb med min klass där jag var ett troll ;D


Blev förälskad i sporten Lacrooooooooosse!



JUNI


Körde teatersport i skolan - galet kul!


Solade med Ornina och Erica en dag efter skolan.


Firade nationaldagen med vänner i Rådhusparken.


Bytte ut min matta och råkade smälta min datorsladd, hehehe.
Tvingades köpa en ny för 700kr.


Någonstans under våren skapdes även mitt lilla gäng (som syns på bilden), "Romrävs" heter vi.


Skolavslutning och SOMMARLOV, det var jag verkligen inte beredd på :O


Måns fyllde år så jag gjorde äppelkaka.


Planerade att dra igång bloggningen igen, men det blev la sådär lyckat...


Jag hade två veckors feriepraktik i kyrkan. Najz arbetskamrater hade jag!
Första gången någonsin som jag jobbat på lovet.


Kände mig allmänt värdelös, började ge upp och skrev:
"Jag har alltid tänkt att jag bara ska ha honom.
Men nu tror jag att jag nöjer mig med någon."
(Räddningen till dessa fula tankar kom snabbare än jag någonsin kunde ana!!)


Hanna och jag var ensamma hemma och vi bergsklättrade och hade picknick och firade traditionsenlig midsommar på Vidis.


Och så åkte vi på Skaftö-läger!



To be continued.
DEL I

Kommentarer
♥ Nadjii

Våren är härlig- älskar den. Å snart kommer den igen!!!! Btw, fin bild på mig hosthost

2011-01-06 @ 13:27:29
♥ Matilda M

Himla söt du ärrr ^^,

2011-01-06 @ 17:14:06
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-post:

Din Blogg: (om du har)

Det du vill säga:

Trackback
RSS 2.0