Piggelin (inte för att jag är pigg eller heter Elin, men ändå) ^.^

Goddagens : ]
Idag har jag varit i skolan (whow..?). Det sög.
Först hade vi engelska "fördjupning" på elevens val. Vi kollade på film igen. Gilbert Grape heter den och Johnny Depp spelar Gilbert. Den handlar Gilbert som har en helt störd (asså han har någon sjukdom) bror som heter Arnie. O Gilbert typ "tar hand" om honom. O sen bor Gilbert i ett litet hus med hans två systrar, Arnie och sin mamma. Hon ser ut som en valross. Det tycker han till och med själv (hon är jättetjock asså!). Så dom måste typ ta hand om allt för pappan är död och mamman sitter bara i soffan typ. Hon vill inte gå ut. Sen finns det en som gillar Glbert , men hon är gift. Gilbert jobbar i en affär, så han får åka på leveranser till bland annat henne, och då händer lite grejjer.. Men sen träffar Gilbert en annan som inte är gift och som verkar bra. Men hon som gillar Gilbert får reda på Gilbert och den andra tjejen och så dör hennes man... Drunknar i en barn-pool, typ 30 cm djup x) o sen vet jag inte mer för vi har inte sett klart. Men den suger i alla fall, jag blir så himla nervös av den, typ Arnie är skitjobbig!!
Efter engelskan hade jag matte. Asså damp på det '-.- C är typ askomplicerat (oftast). Och vi ska vara klara med kappitlet på fredag. Jag har 12 (!!) sidor kvar som jag måste göra hemma. Måste jobba hela helgen ju (+ att jag har himla kemiprov på måndag och SOprov på tisdag : / ).
Efter matten så var det musik =) Vi hade teori om 50-tals rock. Det är faktisk jättebra musik. Typ Elvis och Jerry Lee Lewis : D
O så åt vi. Jag tog kycklingsallad, för annars fanns det bara bränd kassler med råa potatisar : /
Franska sen. Det är kul. Men gramatiken är ju inte precis lätt.. (Inte svenskan heller!).
Och sist: syslöjd. Det är kul. Men denna gången blev det helt seegt -.-" Jag hann bara klippa ut alla delar + att jag klippte fel så jag måste göra om en :'( maaah!
Sen slutade vi äntligen vid halv 3. Trött.
-------------------------
Kolla på domma:
http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=1023930
synd bara att kameran inte täcker cyklarna med! Det trodde jag.. Ska kanske börja ställa meej i kanten vi mopparna..
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=82111&a=1244543&lid=puff_1244543&lpos=lasMer
detta var på regionala nyheterna igår =)
-------------------------
Snart ska jag till kusinerna i Gränna. Farmor kommer (från Stockholm), så man måste va snäll o trevlig o allt det.. -.-' jaja.



     
puss&kraam
           Zusanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-post:

Din Blogg: (om du har)

Det du vill säga:

Trackback
RSS 2.0