Johan i Mjölby!!! <33

Åhh, denna dagen kommer jag förevigt att minnas. 3/1-09, första gången jag träffade vackraste <33



Då var det dags att berätta.
Jag, mamma och Lina (lillasyster) hoppade in i bilen 20 minuter i 12. Själva "eventet" skulle börja kl. ett, på en utescen brevid Mjölby "Köpcenter". Det tar typ en timme att åka härifrån Jönköping till Mjölby, så runt tjugo i ett rullade vi in i staden.


jag var liiiite excited i bilen

Problemet var inte att hitta till Mjölby, problemet var att hitta i Mjölby. Men jag sa åt mamma:
 " följ skyltarna mot centrum, det måste ligga i centrum! Det hör man ju på namnet - Mjöbly Köpcentrum".
O visst, rätt som det var hörde vi skrik och musik. O så såg vi massa folk som gick mot ett sätlle... Så vi parkerade oss på Kungshögsvägen.

Sen så följde vi strömmen till "centret". Oh shit va' folk det var!!! :O säger jag bara. Vi såg inte ens scenen där vi stod - långt till höger stod vi - men vi flyttade oss lite in mot mitten. Där skulle vi sett rätt så bra, med tanke på avståndet, om det inte hade varit en himla pelare mitt i vägen! : @


ser du pelaren? och bakom tädet där framme sträcker Johan ut sin hand..<3

Men shit the same, jag trängdee meej runt lite här och var och tog kort och hörde på Johan (+ dom andra tre då..). <3


'the Drugs don't work' <3


<3


sweeeeeeetie! <333


ihhhhh, Johan&HansHumor< 33

Sen när alla hade sjungit var det dags för signering på idol-skivan... Då blev det kaos! För han "gubben" som ledde det sa att idolena skulle sitta på baksidan av huset (inne), men att kön skulle gå från vänster och bakom scenen dit.
Och vi ba; "tyyyypiiist!!" -.-"
Vi stod ju typ längst till höger (som du ser på bilderna) men detta skulle då vara på vänster-sidan. Så vi trängde oss så fort vi kunde över till andra sidan där det tyvärr hade blivit en jäätttelång kö!! Jag skojjar inte när jag säjjer att det kan ha varit över 2000 folk! Minst.


vad var det jag sa..?

Jag måste påpeka det faktum att det var snö i Mjölby (kolla bara på marken ^) och det gjorde att det var iskallt. Jag skämtar inte, det var sjukt kallt verkligen. Efter att jag hade tagit fem kort på Johan när han sjöng var jag tvungen att ta på vanten igen värma handen så att fingrarna inte skulle trilla av, innan jag kunde ta fler kort.

Och där stod vi alltså i kylan. Jag, mamma och lillasyster. Och väntade. Och väntade. Och frös. Och var hungriga. Och var kissenödiga. Och frös. I typ 50minuter.

Då kliver en vakt upp på en bil (?) för att kunna bli sedd och säjjer;
 "Tyvärr finns det bara femton skivor kvar. Vi är jätteledsna och försöker få tag på fler och bla,bla,bla.. Och dom som redan har skivan får gå före.."
Alla ba; "Neeeeej!! Måste man verkligen ha skivan?"
Och vi står ju fortfarande väldigt långt bak i kön.

Fem minuter senare kommer vakten upp igen och säger;
"Nu är alla skivor slut. Tyvärr."
Nån; "Kan man inte få atograf på papper då?!"
Vakten; "Nä, det går inte..!"

Och alla blir as-arga, massa folk går, jag börjar nästan gråta och Lina börjar gråta. Usch, det var sååå hemskt! Vi hade åkte hela vägen till Mjölby, och så får vi inte träffa våran älskade Johan!! :O

Men tio minuter senare kommer en vakt upp igen, för nån mamma hade tjatat o massa, och säger;
"Okeejdå, men då är det strikta regler. EN atograf/person, INGA kramar, INGA kort med idolerna. Och så får ni fixa en finare kö (för kön var knappt en kö, mer en klump ^^)"
Så alla typ ställde seej mycket finare och backade o så. Ihhhh, vi skulle få träffa Johan ändå!! Vi höll på att dö av lycka =) Jag var så glad, så jag vågade inte annat än att lyda vakten som hade fixat detta till oss..!

Trots det var det typ 250 folk framför. Även fast många hade gått. Men det gjorde meej ingenting.


där harde vi meej ja.

Så efter en halvtimme kom vi in, jag och min lillasyster (han är typ hennes största idol också!). Vi var jättenervösa, men jag tyckte jag klarade det rätt fint ändå. Min lillasyster gick före och fin sina atograf av Johan och han sa att hon hade en lite rolig reflex (med en apa på) och nu ska hon ha på seej den varje dag... Men iaf, hon väntade på att få gå till Alice, och då var det min (!!!!!) tur.

Z; Heeej =D
J; Tjaa :D
*J tittar på Z (som typ dör!!)*
J; Har inte vi setts förut?
Z; Ehh, troligtvis inte, det skulle vara konstigt... x)
*J skriver atografen*
J; Aha, då blandar jag ihop meej ^^
Z; Haha, jaa >.<
*Z får atografen av J och tar kort på Alice*
*J skriver på sin tomma Red Bull-burk*
J; Vem vill ha en signerad läskeburk?
Z; Jag vill ha den! =D
*J ger burken till Z (som typ döör igen)*
Z; TACK =D


Och medans Z går vidare till Alice, Robin & Kevin och får atograf + tar kort på dom hör hon:
J; "Vem vill ha ett signerat bord? Bara 25 kronor..."
Z försöker att inte skratta inför Kevin och går sedan ut i kylan och hoppar upp&ner konstant i tre min. Av lycka Och glädje. Och mumlar;
"Jag har fått Johan's läskeburk!! Ihhhh! Jag har täffat Johan Palm i verkligheten..Ihhhh..." o.s.v.


ihh, vackraste skriver atograf till min lillasyster,
och observera Red Bull-burken i vänstra hörnet!



hon är sööt hon!


han är ju het om nån!! <3
Robin & Alice satt och sjöng =)



Kevin är verkligen gullig : ]
Tur att han vann, han passar perfekt som vinnare!






1000 TACK FÖR LÄSKEBURKEN JOHAN, OCH JAG KOMMER ALLTID MINNAS 3/1-09.
Du är ett riktigt lyckopiller som lyser upp mitt liv. Ett vackert sådant. <3333



//Z<'3


Kommentarer
♥ Isabell

Vad roligt, jag var oxå där;)

2009-01-05 @ 00:30:59
URL: http://issann.blogg.se/
♥ susan & tyra

Hej! Vi har frågestund i bloggen bläddra ner 2 inlägg och passa på att lägga en fråga :)



ps . titta du så inte tar samma fråga som nån annan :D

2009-01-05 @ 12:34:11
URL: http://tyrassusans.blogg.se/
♥ Zusanna

Svar till Isabell;

Nemen va' kul =)

Snackade du med johan??

2009-01-05 @ 12:45:27
♥ Zusanna

Svar till Susan&Tyra;

Kanske det kanske, om jag kommer på något... :P

2009-01-05 @ 12:46:12
♥ Jessica

Du måste läsa om min hemfärd från Idre igår! Du kommer skratta ihjäl dig!! :D

Snygga bilder! Var alla idoler trevliga?

2009-01-05 @ 13:10:19
URL: http://www.mrmrs.se
♥ Zusanna

Svar till Jessica;

Okeej, måste kolla in det då.. ^^

Tack =D OM de var! De var jättenaajs!!

2009-01-05 @ 13:12:18
♥ S A N N A

HAN ÄR GRYM! :*

2009-01-06 @ 16:48:24
URL: http://tanzanit.blogg.se/
♥ niki

vad söt du är :)

2009-01-06 @ 18:23:51
URL: http://niczue.blogg.se/
♥ Miranda =D

va kul att du också pratade med Johan =D

2009-01-09 @ 21:07:45
URL: http://mirandaa.blogg.se/
♥ linnea

Svar; haha :D jag kan inte fatta att jag ens rört denna människa och att jag ens har pratat med han :O fyfan inte verkligt! :D <3 Åh lyckos dig att få den redbullen :D <3 Kan du inte ta ett kort och lägga ut på den? :) Kram <3

2009-01-27 @ 21:45:19
URL: http://linneafranzen.blogg.se/
♥ emma

ååh det var en så jävla bra dag! :) och du, jag stod längst fram när dom säger att skivorna är slut och allt, så vi snackade skitmycket med vakterna & klagade och allt och jag började typ gråta, men sen så när vi fick gå igen började jag nästan gråta igen :D haha

2009-01-27 @ 23:30:09
URL: http://emaaaas.blogg.se/
♥ Karin

hahahah, det v ar jag som gav red bullen till honom xd <33

2009-04-03 @ 22:42:41

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-post:

Din Blogg: (om du har)

Det du vill säga:

Trackback
RSS 2.0