La capitàla!

Back in town.

Jag har haft en as-naajs week-end. Hoppas jag inte varit för saknad. Tar vid där jag slutade.

Torsdag
Det blev lite stressigt att hinna med allt. Men tillslut var hemkunskapsanalysen klar och vi kunde packa in oss i bilen. Bara jag och Daddy, för resten var sjuka. Iaf, vi kom iväg vid nio tiden, vilket betyder att vi anlände till Stockholm halv 1. Lite trött var man allt.


lite matwinebröd på vägen


tur att bäddsoffan stod och väntade på meej och Jasper när vi kom fram
Jasper gick la seej
direkt


och tur att jag inte glömde packningen


Fredag
Sovmorgon. Sen gick jag och farmor ut till stan och shoppade lite.
Hemma igen så läste vi, lyssnade på musik, åt wook-mat och hade det allmänt soft. Daddy var på årsmöte med (för?) 'Elon'.


skärp-provning av farmor's 1000 skärp. det blev en del att ta med hem
: ]

På kvällen var det ELON-middag. Det var eg. meningen att mammi skulle hängt med Daddy på den, men eftersom hon inte var med så fick jag haka på istället. Jag var lite rädd, för det skulle bara vara vuxna med. Pinsamt liksom!

 
outfiten. hehe

Vi walkade till hotellet (tog typ en kvart!) där middagen skulle hållas. Det var tydligen ett populärt hotell/inneställe. Det var blått ljus på väggarna utifrån.  Kommer inte ihåg vad det hette nu, men det var något med eyes...

Det var massa vuxna där inne. Vi träffade en som Daddy kände och han var tydligen festfixare. Han kände massa kändisar (!!) och han frågade meej;

- "Är det där din naturliga hårfärg?"
- "Jaa..."
- "Det var den finaste hårfärgen jag har sett!"

Wow. Han som jobbar med massa kändisar och har träffat massa personer tyckte att jag hade den finaste hårfärgen han hade sett! Det kändes riktigt coolt. =D


massa folk på middag


jag åt också


"festfixaren" i bakgrunden till vänster

Maten var lite smått skum.

- förätt: 
Kalvskinka (?) med lök-röra & tonfisk (usch!!)
- varmrätt: Lamm & pasta som såg ut som små runda potatisar (gott faktiskt, men det kändes lite elakt att äta ett lamm. fast Dady sa: "det kan vi ju ändå inte göra nått åt nu, det är ju redan dött").
- efterrätt: panacôtta (?) med päron-bitar doppade i kanel


lowley, I can tell!

Järvheden (Tomas Järvheden), som är en av världens roligast StandUp-komiker var där och "uppträdde"! Åh my good va' jag skrattade! Han har humor. Och jag älskar humor. Det är nog det bästa som finns.



Och efter middagen blev det "disco" till "bandet" 'Fake'. Man hör ju på namnet att dom sööög.

Daddy trodde på allvar att jag tänkte stå och kolla på när han och 40/50 +are "dansade". Det kunde han ju drömma om. Så han fick skjutsa hem meej i taxi.



Lördag:
Sovmorgon. Vi checkade Kungshallen och Hötorgshallen. Och vi åt baguetter på ett matställe nära Stureplan.

Sen blev det bio.

 
"Benjamin Button's otroliga liv"



Japp, Benjamin Button. Jag hade ingen anong om att Brad Pitt kunde vara så het, man han var sjuukt vacker som 20 år! Amazing, jag typ dog.

På kvällen var vi med farmor på "Öppna dörren". Där var det en gamling som frågade;

- "Är det mycket tomburkar i Jönköping?"
- "Nä, inte så jätte..." svarade vi.
- "Det brukar vara mycket i Stockholm, men nu är det inte sässong. Jag har bara hittat en idag," sa han och höll upp en pet-flaska ^^


kvällsmat

Söndag:
Gudstjänst i Roslagen. Lite lamt och fult av gamlingar. Fast dom var snälla.


kyrkan


och vi fick fika. Två gånger.

Sen åkte vi hem och packade ihop, jag intervjuade farmor och vi åkte till "Lilla Asien". Det ligger på samma gata som expressen-huset och kan rekomenderas! God buffé och friterade bananer med glass och sirap. Mmm!

--------------------------------
Hemma igen 21.30


How can you know so much?
                                              Zusanna<'3

Kommentarer
♥ Mirela

svar: jasså det säger du?! då tar la jag Edward då ;)

2009-01-26 @ 17:46:55
URL: http://timeislife.blogg.se/
♥ Linda

Var filmen bra? Jag funderar på att se den

2009-01-26 @ 21:07:37
♥ Zusanna

svar till Linda;

Aaa, det var den! Se den =D

2009-01-26 @ 21:16:18
♥ Anonym

Du verkar haft en riktigt rooolig heelg ^^,

2009-01-27 @ 17:12:08
♥ Zusanna

Svar till "anonym" (Jonnah?);

Joorå, det har jag!

2009-01-27 @ 17:22:40

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-post:

Din Blogg: (om du har)

Det du vill säga:

Trackback
RSS 2.0