Stockholm med klassen. :D

I tisdags så var jag i Stockholm med klassen som sagt. Och jag lovade att berätta om det, so here we goo.

Vi samlades vid skolan tio i 7. FATTA, jag var tvungen att gå upp tjugo över 5!! :O Helt stört.


härligt pigg i väntan på bussen


den fula bussen


Sara och Emma i bussen (det är okeej med bilden va?)

Vi fick en buss för typ 50 pers. och vi var kanske 19 stycken x) Det kändes lite onödigt, men sooft med plats :D
Kollade först på en skitkass film, "Aliernas återkomst". Helt dålig, kolla inte på den!
Sen lysnade jag på min spellista (dvs, Manda, Månsan, EMD, MS) på mamma's ipod och jag sov tre låtar. Sen väckte nån meej. Grrh :@

Framme i Slottsparken var vi runt 12. Då gick alla på toa i 'livrustkammaren'. Yey.
När det var avklarat så skulle vi på sightseeing i 'Gamla stan'. Våran So-lärare skulle snacka lite och sånt. Men det ösregnade och blåte massa, så det var inte jättelyckat. Alla gick typ skitsnabbt och sen hade alla varsitt paraply, så man gick liksom där i mängden och försökte komma fram bland alla människor som också hade paraplyn. Det var rätt svårt att inte peta nån i ögat. (När vi senare gick på drottninggatan så råkade paraplyet typ komma i ens ansikte. Hon blev as-sur och sa till hennes kompis att så gör man inte och blablabla. Men jag bara gick där och skrattade för meej själv, hahaha! Sucker.)

Så vi fick en sightseeing på tjugo min, så lång tid osm det tog för oss att komma till 'Drottninggatan'. Naajs.
Därefter var det fritid, och först skulle vi äta. Självklart skulle alla ha äckliga Mc, så man fick lida med =/
Sedan trodde vissa att det gick att gå sju pers. i en liten grupp sådär på stan. Men herregud, då är det ju omöjligt att shoppa och gå in i dom affärerna man själv vill!

Så efter ett tag lyckades jag och Diddi skaka av oss dom andra! Pjuh, haha x)
Vi checkade bl.a. Souk-gallerian (uttalas/stavas?) där jag hittade en superfin 2hand affär! Tyvärr tyckte inte vissa andra det, så jag fick varken prova eller kolla klart =( Dom borde skaffa mer 2hand än "Myrorna" till Jönköping!! För det är fett med naajs.
Sen gick vi runt lite mer och kollade lite här och där. Några köp, men inte så mycket. Man var ju rätt stressad eftersom det gick på tid och så regnade det och sånt. Plus att jag typ var sjuk egentligen (dagen efter stannade jag hemma från skolan...), men jag fejkade en glad min :D
Har inga bilder ifrån stan i och med att det ösregnade hela tiden. Ville inte förstöra kameran och allt det där. Sorry =(

Samling vid bussen senast 15.20, för då åkte den. Eller skulle den ha åkt menar jag. Självklart så var det ju två styckna som hade tappat bort seej, så vi kom iväg en kvart försent -.-'

Bussen körde till 'Cosmonova'.



Där gick vi runt och kollade människo-kroppen i ett tag. Sen skulle vi kolla på en 3D-film.
Bio-salongen var jättehemsk. Helt läskig, för skärmen var rund eller nått. Uuh, jag blev helt yr när jag kom in, höll på att svimma kändes det som. Var jätte rädd x)
Själva filmen var lite cool. Fast det var typ nån film om havets ekosystem och så fick man se hur fiskarna hade det och hjälpte varandra och sånt.
Jag tyckte den var jättebra, fin och interessant och sådär :D Men det tyckte inte dom andra...
När filmen var slut (efter 45 min.) så sa Diddi till meej att kolla bak, så jag vändee meej bakåt och kollade på killarna (som satt på en egen rad). Hahahaahaa x) ALLA sov/fejksov. Det såg skitkul ut. Några av tjejerna hade också somnat, men det hade inte jag märkt för att jag var så inne i filmen. Det var tydligen bara jag och våran 60-åriga lärare som gillade den x) HAHA.

Sen så skulle vi åka hem, klockan var fem tror jag. Vi skulle stanna påvägen en gång och äta på typ Mc.
Trodde vi ja.
Så blev det inte.

Busschaffören var helt störd, han hade tydligen bråttom hem för att kom inte han hem innan 10 så fick han böta. Vi ba; oooooch??! Vi bryr oss inte, vi behöver mat!!
Men det fattade inte han, och alla fick damp och skrek i bussen.
HaAHHA. Det skulle ni sett.
Emma hade dampryck och stod och hoppade.
Mikki satt och sa alla fula ord hon kunde komma på.
Amy skrek och höll på.
Och resten skrek och lät dom med.
HAHAHA.

Men busschaffören bara satt där och ignonerade oss.
Trots att det var ett himla oväsen (ändå var vi bara 20 pers.). Tillslut var jag tvungen att ta på meej öronproppar x)
Men jag skrek jag med. För jag älskar att vara arg och få damp och sånt, haha.
Alla var så sjukt hungriga, hade inte ätit på 8-9 timmar, och han vägrade stanna på en liten mack i fem ynka minuter?!
Sämsta busschaffören ever, lovar!! :@ usch.
Tur för meej att jag hade tagit med meej extra matsäck, men dom andra trodde ju vi skull äta på Mc, så dom dog typ av hunger när klockan var halv 9 (dom hade ju inte ätit sen 1). Herregud.
Men jag skrek och väsnades med ändå som sagt.


arg..


...och lidande i bussen (ser ni öronpropparna :D)

Jag filmade även detta lite (dampandet i bussen), men jag vet inte om det är okeej för min klass att jag lägger upp det, så jag skiter i det.

Tillslut kom vi i alla fall hem vid kvart över nio.

HAHAHA. Min klass är så rolig. Det häder alltid något utöver det vanliga när det gäller oss. Jisses. Alla säger att dom typ hatar klassen, men ändå. Den är så himla rolig. Hemsk, men kul!

Så Stockholm var naajs ändå, tycker jag. Även om det regna och skit. Och bussresan var kul (säger jag som hade ätit, haha)! x) Jag älskar Stockholm <3





Kommentarer
♥ H A I D I J A K O B S S O N

SVAR: flora ?

2009-06-07 @ 09:32:38
URL: http://haaiidi.blogg.se/
♥ matilda

tack! hatten är ifrån asos

2009-06-07 @ 11:00:08
URL: http://dresslikeme.blogg.se/
♥ Caroline

Va roligt ;)

2009-06-07 @ 11:34:55
URL: http://ca

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-post:

Din Blogg: (om du har)

Det du vill säga:

Trackback
RSS 2.0