intagnings prov

Uhuhu. Jag hade intagningsprov idag, som sagt. Jag har ju sökt både bild och teater, så jag gjorde båda proven idag.

Usch säjjer jag bara. Jag var så sjukt nervös imorse på bussen så det var knappt sant. Jag och Mikki mötte upp några kompisar i stan, som visade oss till skolan. Jag höll nästan på att spy på vägen dit. Kändes det som iaf. Men det gick bra och vi hittade.

Först stod de och snackade massa, sen följde alla som hade sökt bild med till bildsalen. Där uppe fick vi sitta och lyssna på massa tjat, bli intervjuade, och visa bilderna man hade gjort, och sen fick vi göra två uppgifter. Den första var att göra en slgs "skulptur" som skulle föreställa ett fordon/färdmedel. Man skulle göra den av en bit morot, en potatis, vitkål och ståltråd. Jag gjorde en ybervacker båt som såg ut någonting såhär;



Sen fick vi mackor, och efter det skulle vi rita ett "stileben". Det betyder att man målar av något som står still. Vi hade lite vaser på bordet som vi skulle måla, och man skulle få det att vara 3D-aktigt, med skuggor och sånt där. Dock tycker jag inte att min bild blev särskilt lyckad. (Jag satt mest och tänke på teater-provet ^^)

Efter det så gick jag och Mikki ner till matsalen och åt. Jag kunde inte äta så mycket, för jag var jättenervös igen. Runt 12 så gick Mikki och då hittade jag några från laget som jag satte meej med. Och så satt vi i en och en halvtimma och gjorde ingenting. Jag skulle liksom göra teater-provet halv två.

Efter lång väntan fick jag och 16 andra sökande gå in i teatersalen. Där fick vi först vara med på en "workshp". Det var som lite olika teater-övningar kan man säjja. Då blev man lite lugnare. Efter att vi hade gjort det i kanske 20 min. så fick vi varsin "fadder" som skulle hjälpa oss och lugna oss, Min var jättesnäll, och jag tyckte hon påminde om Yazmina (från idol) :D

Jag var den 2:e som skulle läsa upp min monolog för juryn, så jag och min fadder gick upp i ett rum och övade lite (och hon tyckte att jag var jättebra), innan det var dags att gå in till juryn. Det gick rätt så bra där inne tror jag. Hoppas jag. Det känndes som om jag gjorde det bästa jag kunde. Och efter monologen så intervjuade dom meej lite. Jag älskar intervjuer har jag kommit på ^.^

Sen så var allt klart och jag åkte hem. Det kändes/känns bra. Som om jag gjorde mitt bästa inom båda ämnena. Dock hopas jag såklart att jag kommer in på teater, eftersom jag sökte det i första hand! Det skulle vara amazing. Men det var tydligen ca. 30 styckna som hade sökt det i 1:a hand, och det finns 16 platser (!). Usch. Hoppas, hoppas.

Keep your fingers crossed,


//Z<'3


Kommentarer
♥ Nadjii

Good Luck!

2009-03-12 @ 21:16:32
♥ *Svar till Nadjii;*

Thank you mate!

//Z

2009-03-13 @ 17:27:48
URL: http://zusannas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-post:

Din Blogg: (om du har)

Det du vill säga:

Trackback
RSS 2.0