european meeting was freakin' amazing.

Efter noga övervägande har jag bestämt meej för att inte berätta så mycket detaljer om European Meeting som våran skola deltog i för tre veckor sen. Det som hände där stannar mellan oss.
Men jag ska ge er lite basfakta.

'European Meeting'
är ett stort "möte" med elever ifrån olika länder. Närmare bestämt;
- Spanien
- Frankrike
- Tyskland
- Sverige
- Portugal

Varje år turas länderna om att vara värdar. I år var det Sveriges tur - alltså hölls mötet här.
De elever som ville fick vara med på mötet och ta emot en eller flera elever ifrån ett annat land. Man fick alltså ställa upp som värdfamilj. Och det ville jag såklart vara med på. Så vi (min familj) anmälde oss som värdfamilj. Och vi fick hit en fransyska, vid namn Juliette. Hon var jättesnäll och allt det där <3

Eftersom att jag hade en fransyska så blev det att jag mest var med fransmännen. Jag och Avin.

Fransmännen stannade i fyra dagar. Bara fyyyra dagar. Det var alldeles för lite :( Men under dom dagarna hände och sas saker som jag kommer komma ihåg för livet.

Fransmännen var oerhört tröga, men det vägdes upp med att de var så roliga, så det gjorde inget <3 :')

Hjälp vad kul vi hade! Vi byggde broar, hade karneval på stan, disco, var på Visingsö (och missa färjan), hade filmkväll (omg!!! :O), flummade, mm.

Det jag saknar mest är egentligen hela atmosfären. Man var inne i en liten bubbla med bara de folken som var med på mötet, och det var underbart! Och så fick jag en ny vänn. En riktigt bra sådan. Hon heter Avin <3

Jag måste till Frankrike och träffa fransmännen nästa år. Det bara är så. Och Avin måste med. Shit vad kul det kommer bli!

Som sagt; Det som hände, gjordes och sas under European Meeting stannar mellan oss och fransmännen<3


herregud.


miss yaa extreemly!


Jag och Avin grät i över en timma efter att de hade åkt.


min fina, fina tröjja <3





titta även här, här eller möjligtvis här för att se några bilder och läsa lite mer.


translation;
'European Meeting was totally wonderful.
The things that did happen and were said stays there with us who were at the meeting.
I miss yaa all! <3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-post:

Din Blogg: (om du har)

Det du vill säga:

Trackback
RSS 2.0