Eclipse.

Den var underbar.

Inte för att överdriva, men jag tyckte faktiskt att den var det. Den hade höjt sig ett steg från New Moon kan man säga. New Moon var vad man kunde förvänta sig - den var långsam och höll sig till boken, sen inget mer. Eclipse däremot, den höll sig i och för sig också hyfsat väl till boken, men de hade gjort något mer utav den. De hade gjort den till en... fristående film. Man kan se filmen och tycka om den. På något sätt kändes den mer exklusiv än New Moon gjorde. Och så fick jag intrycket av att den hade en... varmare ton.

Dags att sluta jämföra. Nu kommer vi till vad jag tyckte var bra:

Stämningen i filmen. Den var kanon, mycket enklare att ta till sig än i föregående filmer. Skådisarna klarade någorlunda av att visa kärlek och ilska.

När Jasper lär ut. Scenen då varulvarna samlats i skogen med vampyrerna, för att titta på när Jasper tränar upp the Cullens - den scenen är grym! Musiken är fantastisk, alla "fighterna" är jättebra och det ser så himla coolt ut. Och det allra bästa är när de är klara och Bella frågar Jasper om hans bakgrund... Då man får se honom rida där i Texas med cowboyhatt... <3

Humorn. Åh, det var mycket av den varan, vilket gillas starkt.

Det som jag inte tyckte om:

Den nya Victoria. Nog att jag hatade den förra skådisen, men hon passade i alla fall ihop med rollen. Den här nya skådisen passade inte alls med Victorias karaktär, särskilt inte till utseendet. Håret var alldeles för fejk-rött. Hennes ögon var alldeles för snälla. Hela hon var alldeles för snäll, vad hände med Wild'n'Crazy-Victorian som man läste om i böckerna? Nä, den nya victoria såg ut som en söt lite ekorre. Fail.

Tältscenen. Förlåt, men det är min favoritscen i boken och hade de tagit bort och ändrat om så mycket.

Snö som inte var varm. I tältscenen snöade det ordentligt under natten och Bella frös nästan ihjäl (så Jake fick värma henne ja). Sedan på morgonen, då gick hon ut i tunn tröja och frös inte det minsta. Hallå här, lite overklgt va?

Bra film som sagt!!!!!

Kommentarer
♥ Johanna

får jag gissa? Du gillar Jasper? ;) men håller med, scenen med hans bakgrund var fin, för att inte tala om scenen med Rosalie och Bella ute på balkongen.. :) fint!

2010-08-28 @ 22:26:34
URL: http://illbeme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-post:

Din Blogg: (om du har)

Det du vill säga:

Trackback
RSS 2.0