choices(2).

Jag har gjort mina val inför 2:an. Det var otroligt svårt, eftersom att det var himla konstigt planerat av skolan. Dock kommer det bli ännu svårare i 3:an, för det är så mycket jag vill läsa (och allt ligger på samma tid!)... Men jag är nöjd med mina val, det blev så bra som det var möjligt med förutsättningarna.
Here they are:


MatteC. I den linjen som som jag läser (estet-teater) ingår bara MatteA&B.
Jag vill gärna läsa så mycket matte som möjligt, eftersom att jag har rättså
lätt för det, och det är bra att satsa på något man förstår sig på. Därför har
jag gått med i en "snabb mattegrupp" där jag studerar MatteB paralellt med
MatteA. Detta innebär att jag kommer kunna läsa upp till MatteD.
Så MatteC var ett självklart val.


Franska, steg4. Fortsättningen på franskan, som jag har läst sedan i 6:an.
Nu på gymnasiet är det jobbigt med franskan och det är mycket grammatik
att lära in. Kraven på vad man gör är högre. Trots det så tänker jag helt utan
att tveka fortsätta med franskan. Jag tycker att det är ett himla roligt
och otroligt vackert språk. Dessutom planerar jag att bo i Frankrike/Paris
några år i framtiden och lära mig flytande franska!


Textila tekniker. En praktisk och kreativ kurs. Jag tycker om både att
sticka, virka och brodera. Däremot är jag dålig på att sy, så grundteknierna
i sömnad skulle inte vara fel att lära sig. T.ex. att sy in plagg och lägga upp
byxor. Jag har alltid gillat om syslöjd mycket.


(kanske) Psykologi. Observera kanske. Jag vill otroligt jättegärna läsa
psykologi eftersom att jag är väldigt intresserad av sådant. Men MatteC:n
ligger under samma schematid som denna kurs, vilket suger fett mycket.
Jag (och Frida,som har samma problem) har varit och snackat med våran
SYV och han säger att vi kanske kan få hoppa in i en annan grupp
om det passar schemat
. Detta får vi alltså veta till hösten. Hoppas, hoppas!



Kommentarer
♥ Asall

sv. tack! Av lera :D

2010-02-21 @ 20:33:24
URL: http://simplifiedthoughts.blogg.se/
♥ frida

EFTER SOMMAREN KNACKAR VI PÅ ELMERS DÖRR VARJE DAG TILLS VI FÅR EN KLASS ATT VARA MED I!!!!

2010-02-24 @ 22:48:18
♥ *Svar till Frida:*

JA DET GÖR VI!!! /Z

2010-02-27 @ 14:25:34
URL: http://zusannas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-post:

Din Blogg: (om du har)

Det du vill säga:

Trackback
RSS 2.0