plantagen.

Tänkte att jag kunde skriva några ord om min prao för ehhh, 3 veckor sen.


Jag praktiserade på Plantagen, en butikskedja som säljer främst blommor och trädgårdsartiklar. Anledningen till att jag ville vara där var att jag (som halvt om halvt har planer på att bli florist) ville testa på att jobba med och blommor, men jag ville också testa på att jobba i butik.

Det funkade finfint att vara där. Visst blev det lite väl mycket "jag är klar, vad ska jag göra nu?", men sådana är väl alla praktikanter? Mina arbetsuppgifter var väldigt varierade. Personalen märkte att jag tyckte det var kul med blommor och gav mig efterhand fler och fler uppgifter involverande dem. Det kunde vara att fylla på med blommor, rensa bort vissna blad eller sopa golvet hos de vackra fikusträden. när jag inte sysslade med blommor så prismärkte jag julsaker, sopade ute i regnet, byggde muffins och körde runt med palldragare.

Det var en väldigt givande prao-vecka. Jag kände verkligen att jag fick en inblick i butiksyrket.


Dessutom var det roligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-post:

Din Blogg: (om du har)

Det du vill säga:

Trackback
RSS 2.0