teaterdag.


Min lilla klass.


Har haft teaterintroduktionsdag/teaterlek hela dagen idag, tillsammans med alla teaterelever på skolan! Denna dag är till för att vi ska lära känna varandra lite, för att vi ska ha koll på vilka det nya 1orna är, för att vi inom teater ska hålla ihop och för att vi ska kämpa tillsammans mot alla de andra linjerna ;D

Dagen var uppdelad i 3 pass.

-Under pass ett gjorde vi massa olika små och stora dramaövningar. Till exempel körde vi "häxa, dvärg & jätte", som är en form av sten,sax,påse - fast på teatrares vis ;)
Vi körde även en del övningar då man fick gå runt i rummet i olika tempon.
Tillsist körde vi lite improvisation. Vi var en liten grupp och vi skulle ha med olika saker som folk i gruppen avskydde. Sedan fick vi göra vad vi ville, utifrån titeln "Resan". Vår lilla scen gick ut på att en grupp teatrare var på väg till skolan i skolbuss, men påvägen dit stötte de på hinder i form av kryp, moderater och ormar. När de väl kom fram till skolan tog våra teatelärare emot dem - med att skjuta ihjäl allihop.
Det som var min avsky av de här sakerna var moderater. uhhhhhhh

-Under pass två jobbade vi mycket med karaktärsarbete. Vi fick varsin profilsida som var utskriven ifrån en dejtingsajt. Sedan skulle vi spela de personer vi fick läsa om. Jag var "Jonas, 41, säljare från Kalmar".
Det var kul!

-Under pass tre var det "Poängjakt". Det gick ut på att man fick ett papper med olika uppdrag som hade olika svårighetsgrad, och utifrån dem fick man olika mycket poäng då man utförde uppdraget. Man var tvungen att skaffa bevismaterial för allt man gjorde. Vi klarade bland annat av att dansa kycklingdansen utanför Hemköp, att läsa Bamse för två barn, att hitta en LP-skiva med Metallica och att spela luftfotboll i Juneporten. Det ösregnade ute då vi utförde dessa uppdrag i stan, så vi blev genomblöta och frusna efter en och en halv timme utomhus. Trots uppoffringarna mot regnet så vann vi inte.
=(


Nåväl. Pass 1 var bäst. När jag kom hem badade jag. Och lyssnade på Tankesmedjan!! Så underbart. Jag på min första Matte D-lektion i morse också. Den var avskräckande och förvirrande. I will survive if I go to bed now. Dör av trötthet annars.

Kommentarer
♥ frida

avskräckande!!?? jag tyckte att den var sjukt peppande. och viktors bror påstår att D är lättare än C. jag har redan gjort klart det mesta, det var inte svårt alls!

2011-08-25 @ 14:05:14
♥ Adara Magazine - din bloggtidning på nätet!

Hej fina du! =) Var gärna med i min tävling! Du kan vinna tre valfria Misa nagellack! :D http://adaras.se/2011/august/vinn-3-valfria-misa-nagellack.html#comment

2011-08-25 @ 22:40:15
URL: http://adaras.se
♥ Svar till Frida;

jo det tyckte jag visst att det var. sånthär är icke min grej. men när jag väl har satt mej in i skiten så kanske det klarnar och jag kanske fattar, och då blir det bra.

vi får hoppas att det blir så.

2011-08-26 @ 00:16:44
URL: http://zusannas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-post:

Din Blogg: (om du har)

Det du vill säga:

Trackback
RSS 2.0