the studentmössa of Zusanna.









Det var inte bara klänningen som fick jag bra komplimanger, även rosetten på min studentmössa fick det! Rosett, varför då? Jo egentligen borde väl alla ha haft det typiska gul/blå "märket" (som frida har på bilden). Nuförtiden har folk dock lite olika märken och "stenar" och så som symboliserar vilken linje de har gått. Eftersom att jag gick estet/teater borde jag haft en lila sten. Men smart (dum?) som jag är så beställde jag en grön, för att den var snyggast...Idioti! Jag gick ju estet, kan inte gå runt med naturarnas då??! Så, kvällen innan studenten fixade jag även mössan och bytte ut den gröna "stenen" mot en rosett istället. Det kändes mera jaaaag. Rosetter ftw liksom!

Det smala lila bandet står för att jag gick estet. Så lite onödigt av mig att även skriva estet på mössan... Men jag ville varken att det skulle stå "Estet Teater" eller "Teater", för jag känner mig inte som en teatrare utan som en estet fullt ut! Så det fick bli som det blev, tycker mössan blev snygg och Zusannig!

btw var mössan lite stor, så jag satte fast lite spetstyg med maskeringstejp... Kan jag ha varit den enda med maskeringstejp i mösan? ;)

Kommentarer
♥ Sara

Hejhej!
En fråga bara, vart beställde du din mössa från ? :)

2013-11-03 @ 01:04:24

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-post:

Din Blogg: (om du har)

Det du vill säga:

Trackback
RSS 2.0