Årsresumé 2009, kap.1:3 (juli-september)

JULI


Var i sommarstugan med mamma & syskonen. Fiske, bad, läsning, och åska.
Oj vad det åskade. Vi var tvugna att åka iväg för att jag blev så galet rädd. Man kan säga att det var här som min fobi föddes.


Det åskade hemma också. Massa, usch.
Vi badade i Åsasjön ibland och jag hade vanligt sommarlov.




Min kusin Philip konfirmerades (han var roligast på förhöret, hihi). Vi blev bjudna på mat på Pallas Athena, jag älskar grekisk mat.


Var i stan en hel dag, mellan klockan 1 och 8. Först var jag med Jennifer och vi satte oss i Rådhusparken, åt Ben'n'Jerrys och längtade till PB. Då kom Mikki & Eve (förövrigt första gången Mikki och Jenjen träffades vilket Mikki tycker är grymt coolt) och vi tittade på Jönköping Live, försökte komma med i kameran.


Var på ice Age med mina syskon.
Sedan stod jag i två timmar med Linnéa + två Måns-fans utanför Harry's och väntade på Johan & Måns som aldrig dök upp =(



Vi målade i mormor&morfar's nya radhus en hel vecka. Jag målade detta rummet helvitt (och så målade jag 4-5 garderober).


Hade lite picknick nere vid bron med mina syskon.


Jag och min kusin Linda var på premiären av Harry Potter & Halvblodsprinsen.
Hade HP-manikyr såklart. Såhär tyckte jag om filmen. <3


Åt glass vid piren med mamma och Lina.



Hängde vid poolen, köpte glass på Netto och grillade typ varje dag.


Nadjii och jag tältade på trädgården.




Jag bytte header på bloggen.



Jag och min lillebror hade vampyrphotoshoot på trädgården.
(Bilderna var till en twilighttävling, man skulle likna en karaktär...
Jag är Vicky.)


Cyklade med Nadjii och Eve till A6/IKEA där vi köpte glass.


Jag fyllde år och firade det i sommarstugan. Fick dehär presenterna.


Linda blev vuxen och det firades med släkten!


Fotade och redigerade blombilder som jag fortfarande är nöjd med.


Vi var på allsång i Gränna och såg Johan!
Tyvärr var han ej med på signeringen.


Jag hade födelsedagspicknick med mina vänner.



AUGUSTI




De två första veckorna av augusti tillbringade vi i stugan i Mellby.
Bilder + sammanfattning: DEL I. DEL II.

Kiowa Gordon
Jag räknade ner till New Moon och blev helt kär i Kiowa/Embry <3



Vi hade grillfest i sommarstugan för att fira mormor. Jag gjorde cupcakes.


Jag och Nadjii shoppade på sommar-rean på stan. Nadjii klargjorde för en tjej att hon var ledig och hon kastade in hela brickan i soptunnan på McDonalds.


Det var dags att börja gymnasiet. Dagen innan gick tankarna såhär.
Fast det gick ju bra! ;D


Mot min vilja klipptes 3 meter hår bort. Eller i alla fall 10-15 cm.


Jag visade er Hello Kitty bilderna jag målade under semestern i mellby.



Sedan åkte vi ner till Mellby och hade traditionsenlig kräftskiva.


Tillbaka i skolan var det introduktionsdag med teater 2orna+3orna.
Det var skoj!


Jag började ha trevliga kläder på mig mest varje dag.
I den nya skolan med den nya klassen blev det bättre och bättre!


Jag fotade fjärillar och Mikki hade fest.


Sedan drog jag på mig en hemsk förkylning och erkände min rockpassion.



SEPTEMBER



Min mikronovell på 6 ord kom med i tidningen (JP)!


Vi tog skolfoto.


Jag var lite sommaren-är-slut-uhuhuh-deppig.



Jag visade er mina hjärtan, gjorda av ett skärp.



Använde min hatt endel. Försökte hålla igång genom att springa lite.

Vi hade grillfest i sommarstugan för att fira mormor. Jag gjorde cupcakes.


Vi teater(+dans)elever gjorde en MJ-tribute i skolans matsal!


jag lånade mamman's kamera ungefär jämt.


Jag sålde lotter åt KFUM på stan och röstade på miljöpartiet i kyrkovalet.


Vi dansade MJ-tribute i ED's matsal också. Jag med ett grönt & ett rosa ben.


Jag grillade med mina vänner på vätterstranden.
(Eve, Nadjii, Mirre, Mikki, Elin, jag (for my memory).)


Jag fick tre favoriter i IDOL:
Erik. Nicklas. Karolina. <3


(Försenad) fortsättning, mest för min egen skull.
Här har ni Del I och Del II.
To be continued.

Kommentarer
♥ emma

skulle du vilja va med i veckans blogg?:) skulle vara jättekul!:D

2010-04-11 @ 15:52:58
URL: http://askerkling.blogg.se/
♥ tea

Jag ÄLSKAR vampyrbilderna! helgrymma!

2010-04-11 @ 19:01:01
URL: http://livelove.blogg.se/
♥ emma

sv. härligt!:D

2010-04-11 @ 21:04:47
URL: http://askerkling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-post:

Din Blogg: (om du har)

Det du vill säga:

Trackback
RSS 2.0