Årsresumé 2009, kap.1:1 (jan-mars)

Nu tänkte jag börja med en årsresumé av mitt 2009. Jag tänkte dela upp det i tre olika kapitel (bilder+text, lista & musik). Först blir det en snabbgenomgång av varje månad med lite bilder och text. Här har ni mitt Januari till Mars:

JANUARI


jag gjorde en årsresumé av 2008 i 1, 2, 3 delar och bestämde
mig för att 2009 skulle bli ännu bättre (vilket det blev också).


3/1 träffade jag Johan för första gången, i ett allmänt galet och iskallt Mjölby.
Det var en lycklig dag. Och sedan var jag mycket Johan-beroende hela januari.


bland annat så såg jag på alla hans intervjuer om & om igen och jag skrev
ett 4 A4-sidor långt brev till honom.


jag längtade tillbaka till Elida, skrev pinsamma & helkassa & löjliga inlägg
och gick till SuperFredag och hade svinkul med Hanna varje vecka.


jag var ordentligt skoltrött och längtade som satan efter att 9:an skulle ta slut.
på fritiden hade jag fullt upp med innebandy, bild, teater och gym.
jag spelade mycket match, kände att jag äntligen gjorde framsteg som
innebandy-spelare och jag gjorde mitt första mål, men trots det så fick jag sitta
på bänken en hel del.


åkte till älskade Stockholm med pappa för att närvara på en ELON-middag.
Järvheden, ni vet komikern, var där och körde standup.
vi hann även se "Benjamin Button's otroliga liv" på bio och vara med farmor
på en av hennes gudstjänster.


I Stockholm köpte jag handskar och min fantastiska hatt på 2hand.


I skolan bestämde jag mig för hur min kudde skulle se ut. Sedan fick jag
sportlov, redan vecka 5, och då fotde jag bland annat Hund som muslim.


jag köpte mina vackra, älskade vingar.


och januari slutade med en mysig systerdag i stan.


FEBRUARI


mot slutet av lovet började jag inse hur fantastiskt bloglovin är och så
läste jag ut "Midnight Sun". fullkomligt underbar.


hittade kopparna som jag alltid drömt om. åhh.


jag gjorde mitt första nationella prov (sedan 5:an), och jag var mycket nervös.


mamma och jag försökte åka längdskidor (vänstra bilden). det gick inget vidare, det var inte som i Grövelsjön (högra bilden) direkt.


jag försökte skriva om min konstiga kärlek till fredagen den 13.
det gick inget vidare.


Måns gick vidare till final i mello och jag var sååå lycklig.
åh, jag blir tårögd bara jag tänker på känslan jag upplevde.



jag Praoade 2 veckor på Chokladverkstan' i där jag fick göra chokladpraliner.
det var riktigt roligt!


hade friluftsdag med skolan. jag & N gjorde en fin konståkningsvideo!


hade ett Mary Kay smink-party/klass hos mig med några vänner.


bakade rulltårta för första gången. och den blev perfekt. recept.


började brodera på min kudde i syslöjden. mönstret har jag ritat själv.
om dagarna gick jag tråkigt klädd i jeans och tröja.


MARS


mars började med bowling. sedan fortsatte vardagarna med skolstress och
fullt av aktiviteter; innebandy, bild, gym, teater.
på helgerna blev det mest plugg och match. fast en lördag var jag i folkets
park och gjorde mitt första lilla teaterframträdande. läskigt.


jag stickade klart min halsduk (som jag har annvänt hela denna hösten+vintern).


mitt Johan-beroende höll i sig, och på hans 17e födelsedag så skickade jag
ett grattiskort till honom. och så bevisade jag att jag var ett äkta fan.


sen spelade jag in en vacker sång.


för varje dag som gick så längtade jag mer och mer efter sommaren.


jag visade er mina favoritbilder på twi-skådisarna. <3


jag bestämde mig för vilka linjer jag skulle välja på gymnasiet.
Estet-teater i 1a hand, estet-bild i 2a hand.


jag gjorde intagningsproven. det var en av de nervösaste dagarna i mitt liv!!!


jag började klä mig interessantare i och med att det blev allt ljusare.
samtidigt drog jag på mig en långvarig förkylning.



jag lyssnade jämt på denhär låten.


jag höll på att bli överkörd en morgon.


Måns's nya skiva kom. mina nya favoritlåtar blev direkt; home, rewind,
whole new world, freak out & impossible.




alla klassen's sucktröjor kom hem till mig. reeedigt fina tycker jag :D


jag hittade årets bästa på tjuvlyssnat.



vi bodde på hotell i Skövde för att fira min 50-åriga farbror. där yogade vi.
sedan åkte på guidad tur till Karlsborg's fästning.


det sista jag gjorde denna månad var att träffa bästa Måns hemma i
Jönköping.


to be continued...



Kommentarer
♥ DELLA

¨ååååååååååååååååh, johan! :((((

sv:Tack :D

2010-01-07 @ 16:13:24
URL: http://dellas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-post:

Din Blogg: (om du har)

Det du vill säga:

Trackback
RSS 2.0