hemligheterna bakom studentZusanna.









Ja här får ni se hur jag och lite av mina kompizar såg ut på studenten^^


Klänningen sydde jag själv kvällen innan, av en gardin. Tihi. Hade tittat på en fin klänning, men när jag väl bestämt mig för att beställa den så var den slut i lager. Åkte då runt på lite 2hand-ställen för att hitta något fint spetstyg. Hittade en 5-meters gammal gardin. Kvällen innan studenten satte jag mig som sagt och sydde...HAHA det var nog en rolig syn! Jag använde mig av ett gammalt linne lite som mall. Orkade inte mäta mig och hålla på så jag la mig på tyget och målade och lite så istället. Provade nålade sydde, provade igen osv.
Sedan tog jag fram min egengjorda rosett som jag hade på min suck-klänning i 9an, haha. Den fick sitta i mitten. Men kände att jag ville ha en till rosett, så jag tog loss den som satt på mitt pennskrin och använde den. Under klänningen tog jag på mig ett vanligt linne och en 2hand-kjol jag köpt på en bloppis!

Med tanke på att jag improviserade klänningen kvällen innan så var det extra kul att jag fick en massa trevliga komplimanger för den! :3

Rosett på mössan - ett vanligt lila sidenband
Lila löshårslingor - Afroshop i Jkpg
Handledssaker - Lindex
Klänning...well, Tyg - Myrornas [2hand]
Linne under - H&M
Underkjol - från Hannas bloppis [2hand]
Skor - samma som på balen, dvs mina konfaskor med ditlimmade rosetter (borde bytt dem mot lila till studenten, men glömde det...snyft)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-post:

Din Blogg: (om du har)

Det du vill säga:

Trackback
RSS 2.0