Förlåt meej så totalt.

Det var inte det minsta meningen att det skulle bli så här. Men se det från den ljusa sidan - efter 2 hela dagar (!!! :O) utan uppdate så är jag tillbax. Men jag har en ursäkt, som vanligt, hehe. Nä, Allvarligt nu. Jag har haft fullt upp de senaste tre dagarna, verkligen helt fullt. Men eftersom det låter så himla "bortförklaing"-aktigt får jag väl ta och berätta (som om jag inte skulle gjort det ändå.. -.-"). Nåväl.

Fredag:
I fredags var det ju Boxing Day och meningen att jag och Nadjii skulle på rean. Med "en viss" Nadjii hade inte lust med det- hon ville hellre sitta hemma och läsa 'Twilgiht' (Där ser man hur mycket man betyder, en bok föredras framför meej. Man tackar ...Men sen får man ju inte glömma att 'Twilight' är det bästa som har uppfunnits...)

Så jag kom på att det var ingen idé att sitta och deppa för det. Jag gick ner och satte meej med familjen och tittade på 'Mamma Mia' samtidigt som jag stickade på mina benvärmare (du vet, jag fick ju garn till det i julklapp). Jag har faktiskt inte sett 'Mamma Mia' förrens i fredags om jag ska vara ärlig. Och jaa, jag måste fakiskt protestera mot allas beundrande ord. Hur speciell var den filmen då? De sjöng för mycket och den var som vilken vanlig musikal som helst typ. Och så stööör jag meej på att man inte får veta vem pappan är. Vem kom pådet dumma slutet? Anyway, filmen var okeej. Fast jag koncentreade meej kanske för mycket på stickningen för att fatta handlingen, hehe.

Vid halv fyra satt jag och pappa i 'Kia'n på väg mot 'Kinnarps'. Ihh, för att kolla på HV såklart! Det är inte ofta det händer kan jag säjja. Pappa har nämligen nått med jobbet, så han får två biljetter typ varje match. Men han har alltid nån annan att gå med - vandra vuxna är ju roligare än hans barn lixom. Men nu runt juwlhelgen hade han inte lyckats hitta nån som var ledig/hemma, så det slutade med att han frågade meej =) Det var 2:a gången denna sessongen (08/09) som jag fick gå så jag blev naturligtvis jätteglad! O vikken stämning det är i hallen! När jag kom upp till min plats (som var i mitten på ena långsidan så man såg hela planen perfket) som iof var väldigt högt upp, men ändå, så kände jag en känsla av, hmn, lycka? Lagen åkte runt på isen, klacken höll på att värma upp och det var nära på fullsatt. Jo, nog var det härligt alltid! =D Och när det till råga på allt blir en spännande match som slutar 3-2 till HV så blir det ju ännu bättre.

(And I think I saw beautifullest in the second pause =D. But I´d just see his hair, it was very crowded. So I can´t be sure. But the rest of the match, my thoughts was away...(ohh, I realised that I´ve really missed him...<3))

Sen blev det körslaget. Tvingad. O så vill man ju inte svika Erik. Lätt att jag hejjar på 'Wells'. Dom är grymma. Han med.

Lördag: - JOHANS NAMNSADAG!! <3


congrats. lowe!!<33

Igår blev mellan-dags-Rean iaf av. Jag, Nadjii, Mirre och en från deras klass, Becca (det stavs väll så), åkte ner till stan' runt tolv. Egentligen skulle vi åkt halv, men:
... jag hade ställt väckarklockan på tio, den ringde, jag stängde av och sommnade om och mamma väcker meej med;
"Ska inte du gå upp, du skulle väll till stan' idag?"
runt elva.
Så vi gick runt massa, jag köpte lite kul (som jag ska visa snart, va' så lugn) och så åt vi Subwaymacka/MotorCykelDonald's på 'Sesamhuset' (hehe, vi smög in till caféet där och satte oss som värsta tjuvarna).

Sen blev det välbehövd träning på 'SENSE' för meej och Mirre, efter allt Juwlgodis... Det gick finfint, vi testade till och med "Rodd-grejjen".

Så man var hemma kl. halv sex och hoppade snabbt in i duchen, gjorde en snabb sminkning (för o va' meej) och tog på seej den nya kjolen. Sedan bar det av med familjen till några vänner. Där blev det massa GH, mat och "juwlgodis". De hade trummor till GH-World Tour som jag fick testa. Det var sjukt svårt och sjukt kul! Måste köpas.

Somnade kvart över två pga läsning i "Simon&Sophie".

Söndag
"Vad är det för en dag, är det en vanlig dag? Nej det är ingen vanlig dag, för det är morfar's föddelsedag, Hurrra,Hurra,Hurra..."
Så därför släpade jag meej upp ur sängen runt elva och hoppade (färdig och klar!) in i bilen fem i ett. Morfar (o mormor med antar jag) hade tänkt att bjuda alla barn och barnbarn på resturang dagen till ära =) Det blev tillslut den nya kinesiska/japanska/thailändska eller iaf Asienska resturangen på June', den jämte filmstaden.

Där serverar de fantastisk god mat, det vet hela släkten nu efter två timmar av "mogolisk buffé" (man väljar massa råa saker som de steker), friterat i mängder och frukter till efterätt. Mysigt ställe, kan rekomenderas!

Väldigt mätta (jag åt minst fyra tallrikar) drog vi hem till morfar för att käka kakor och tårta. Man kan ju inte säjja att nån var direkt sugen efter festmåltiden, hehe. Men nårra kakor + lite tårta slinker så lätt ner...

Nåväl, efter fikat körde vi "rita-på-varandras-ryggar"-leken. Det går till så här att man sätter seej i en ring på golvet. En kommer på ett motiv som den ritar på den som sitter framför´s rygg medans de andra blundar. Sedan ska den rita vidare på nästa osv tills man kommer till den sista som ritar upp det på ett pppar. Ungefär som viskleken alltså. Det kan bli ganska kul (och skumt!) insåg vi.

Sen körde vi maffia, på sju pers.(eller på sju barn/tonåringar menar jag). Hahaha, det var roligt, mucho roligt.

Efter tjugo omgångar maffia var det dags att åka hem och läsa ut "Simon&Sophie" (som för övrigt är en grymt bra bok med fantatiskt slut). O så hamnade jag här när den var slut.

Slutskrivet (och Slutläst för din del). Tack för att jag har så underbara kusiner!! <33




Puss&Kraam

            Zusanna<'3

Kommentarer
♥ Anonym

aboowe den jämte filmstaden heter bamboo city ! :) shiiet dt är fett god mat där inne :O

2008-12-31 @ 00:09:00
URL: http://dianoosha.blogg.se/
♥ Zusanna

Svar till "anonym" (Diddi);

Jaja, SÅ hette det ja! ^.^ Hade glömt... hehe.

Jag vet, massa gott är det! =)

2009-01-01 @ 13:17:12

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-post:

Din Blogg: (om du har)

Det du vill säga:

Trackback
RSS 2.0