The Vanished ~ De Försvunna

[bok]

by: Celia Rees


{I'm writing all the reviews in swedish / Jag skriver alla recentionerna på swenska}


Handling:
En tjej på ca. 16 år bor i en liten, mysko gammal stad. Hon har hand om skoltidningen. En dag så flyttar en kille som heter nått som jag inte kommer ihåg till staden och börjar på skolan. Han är en jätte bra journalist men han är lite skum. Tjejen försöker lära känna honom, men det är väldigt svårt att komma honom in på livet. Det är som om han döljer nått...
Plötsligt börjar barn försvinna. Typ ett i veckan. Polisen fattar ingenting och de hittar inga ledtrådar. Det är ensamma gatubarn som ingen bryr seej om, så polisen slutar efter ett tag att leta. Men en dag så försvinner en lillasyster till en nära vän till tjejen. Vännen tjejen och den nye killen börjar leta efter de försvunna barnen. Spåren lever till en skum Billy, som verkar ha levt i massa år och han vet massa skum fakta om den nye killen..?


Åsikter:
Jag läste boken på engelska och det funkade fint. Men den var inte så jättebra. Handlingen var alldeles för förutsägbra - man fattade liksom i mitten av boken vad som skulle hända. Trots det så var det många överraskningar - man kunde lista ut slutet, men man hade ingen aning om vägen dit. Boken var lite "övernturlig", men det har jag ju inget emot... Fantasy is the life ; )
Jag tyckte inte boken var så jättebra. Visst, det var bra träning om man läste den på engelska, men annars så rekommenderar jag den inte. Gillar man övernaturligt kan den kanske vara kul, om man inte har samma smak som meej.


Slutsats:
♥ ♥ ♥ ♥ [4] - för förutsäjjbar (0 tråkigt, 5 medel, 10 bäst!)


Kommentarer
♥ Nessi

Meeh jag älskar den boken <333

2008-12-21 @ 20:32:44
URL: http://watervampire.blogspot.com
♥ Nessi

Btw så har du missuppfattat boken handling XD Det ärinte alls så att det förvinner barn varje vecka utan de har försvinner ibland och det har hänt i flera år!

2008-12-21 @ 20:33:45
URL: http://watervampire.blogspot.com
♥ Hanna

haha, sådär.. men mina kompisar är galna i den! kolla på min "kompis lista" och sedan står det twilight :). watershell too :) kram H

2008-12-22 @ 10:17:32
URL: http://vibyflickan.blogg.se/
♥ Hanna

(menar "julia och fanny") gå in och kolla ! (teilight)

2008-12-22 @ 10:19:06
URL: http://vibyflickan.blogg.se/
♥ Zusanna

Svar till Nessi;

Haha, gör du?

Nåväl man har väl olika smak.. :) Och jag kan säjja så här - det finns massa BÄTTRE böcker, massa.. ; )



btw, jo jag veet, men jag pallade inte förklara det. Och så kom jag inte ihåg riktigt. Det var väl minst två månader sen jag läste den, hehe. Minst..

2008-12-22 @ 18:56:28
♥ Zusanna

Svar till Hanna;

HAha, inte konstigt!! Twilight är bäst, så är det ju bara! :D

Okeej, får kolla in det då ; )

2008-12-22 @ 19:00:13
♥ Alina

Ha en trevlig kväll! :)

2008-12-22 @ 19:06:15
URL: http://emmiealina.blogg.se/
♥ Anonym

Hej!

Jag tänkte tipsa dig om två bra sidor där du kan få

presentkort från olika affärer, visst låter det väl bra? :)



http://www.gratisklader.se/Register.asp?r=1470

Bli medlem där och få presentkort på H&M och JC.



http://www.gratismakeup.se/Register.asp?r=101049

Bli medlem där och få presentkort på H&M,KICKS och ÅHLÈNS.



Ha en bra kväll :)

2008-12-22 @ 19:11:47
♥ Zusanna

Svar till Alina;

Tack dessamma! : D

2008-12-22 @ 19:21:08
♥ Zusanna

Svar till anonym;

Jag är redan medlem där.. ;P

2008-12-22 @ 19:21:48

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-post:

Din Blogg: (om du har)

Det du vill säga:

Trackback
RSS 2.0