Låt den rätte komma in

[bio]


Allmänt:

Okeej att jag hatar blod. Det vet alla. Och att jag är livrädd för det ect. Men - denna filmen klarar jag av. Fast det är blod i. Det är skumt. Men när det gäller vampyrer så finns det liksom nått där, nån slags kick eller nått med dom, som gör att jag klarar av blodet liksom. Detta låter helt sjukt - och det ÄR helt sjukt! Men filmen var jääättebra, so who cares? =)
Fast detta är inget för de känsliga. Det är ju trots allt en film baserad på en skräckroman med ett antal blodiga scener.


Låi den rätte komma in - Trailer

Handling:Oskar är 12 år och mobbad. Hans sadistiska klasskamrater Conny, Martin och Andreas passerar alla gränser i pennalismen. Oskar fantiserar om hämnd, om att ge igen. Om att vara stark, om att våga. Då står plötsligt en flicka i klätterställningen. En flicka i hans egen ålder som han aldrig sett förut. Hon heter Eli och är en motsägelsefull uppenbarelse - hennes kloka blick, hennes märkliga doft, att hon är så tunt klädd, så vanvårdad och mager och ändå så vacker. Men det är inte okomplicerat, Eli är inte som andra - hon kan inte vistas i solljus, hon äter inte mat och för att komma in i ett rum behöver hon bli inbjuden. Hon måste dricka människors blod för att leva. Hon är vampyr.

Brait:
- det är en vampyrfilm
- den följer boken så pass mkt som den gör = )
- Oskar är lik Johan Palm ibland, hahaha

Dålit:
- lite lam -.-"
- för blodig, haha

Slutsats:
[8,5] / 10 - mkt, mkt bra vampyrfilm men avdrag för Håkans ansikte och en del extra blod (0 tråkigt, 5 medel, 10 bäst!)
---------------------------------------------------------------------------
"Oskar - får ja' chans på deej?
Eli - oskar, jag är ingen flicka...
Oskar- men får jag chans på deej eller?
"

Kommentarer
♥ Mindie

Åååh, Du måste ha väldigt bra smak.

Allt du skriver är jue bra ;oo<3

Och denna film är så j''vla bra!

Vilket som Twilight också är!

älskar din blogg!

Hihihi läs min xpp<3

2010-04-06 @ 17:12:42
URL: http://80talsbruden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-post:

Din Blogg: (om du har)

Det du vill säga:

Trackback
RSS 2.0