Ursäkta, förlåt - men jag var i Mellby'h!

Go'afton kära läsare. Eller gomorron'. Eller gomidda' eller kväll eller eftermiddag. Jag vet inte vad klockan är hs deej, men hos meej är den 16:27. =) I vilket fall - trevligt att du kom och hälsa på!

Jag måste först och främst be om ursäkt. För min dåliga uppsatering dåva'. Men det var inte meningen! Jag kunde la inte veta att vi skulle till Mellbystrand..? Men jaja. Förlåt så hemskt mycket i alla fall. ; )

 
stugan : ]                             Havet var lika fantastiskt som alltid ♥ (gammal bild)

Nu vill du nog veta vad jag gjorde nere i Mellby. Vi åkte klockan 10:16 i Lördags och stannade på Mc'Donalds i Värnamo. Det blev en osthamburgare (ni vet att jag är emot sånt, men hunger går före!) och en donut. ♥ Lovley.

När vi kom fram var det väll rätt OK väder, det regnade iaf inte. Frammåt eftermiddagen började Jag och Jonatan (min "kusin") att jobba. Vi skulle flytta en jättestor - och jag överdriver inte om jag säjjer enorm (!) - vedhög ifrån där den låg till "innfarten" så att pappa&dom skulle kunna slänga den sen. Usch säjjer jag bara. Det var inte direkt naajs med alla svampar, spindlar (!! =S ) och "dom platta silvriga" / greywomenpiggsen / gråsuggorna om man säjjer så = ( Men, vad gör man inte för pengar..? hah. 50 kr/h sa jag till pappa.

På kvällen åkte vi in till Laholm för att gå på resturangen "AnnaBelle" med några som Jonatan o dom kände. Det var gott, men vi fick vänta 45 min. från förrätten till varmrätten (!). Vaddå lamt? -.-' Efter maten åkte vi hem till dom som vi var med på resturangen dåva. Jag, Jonatan och Jacob gick ut med han som bodde där (vi kan säjja J) och hans två kompisar, A & L. Vi körde bl.a. :
"spökrunda"
- Tre fick stå och vänta vid ytterdörren medan de andra tre gick och gömde seej på trädgården. Sedan skulle de tre som hade väntat går runt huset och bli lite skrämda då. Det var la sådär kul - med tanke på att det fanns inte jättemånga gömställen och man gick runt typ 5 grr. var. Haha ^.^
Vi körde även kurragömma, "scary movie" & "bollen i burken". Fett naajs.

L var för rolig. Han var tolv år och typ asliten.
Han ba; 'gissa hur gammal jag är'
Jaag; 'ehm, 3 ?'
L; 'nä, 8'
Jaag;
'det var det jag tänkte först..'
L, ' Nä, jag skojjar bara, jag är 12! Det trodde du inte va, jag ser rätt liten ut va..?'
(han såg ut som en 8 - högst 10-åring, jag lovar!)

Hahaahahah ^ ^ O massa mer kul sa han x ) Bl. a. fråga han om vi kom från Dalarna..(bara för att han bor i Skåne och pratar Skånska♥ .. ) hahah.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
På söndagen så regnade det (och det hade även varit en orkan på natten..). Inte direkt kul med tanke på att vi skulle ut och jobba. Men, vi kämpade mot regnet och tog på oss regnkläderna. Pappa och Jonatan klippte ner massa buskar och träd (det blev mobbat fult!). Då kom det ju hundra ton grenar och sånt på marken som jag (och senare även Jonatan) plockade upp och slängde i en liten hög. Som blev en STOR hög. Det var rätt så jobbgit - särskilt mer tanke på att det regnade och då blev ju alla grenar och löv blöööta och när vi plockade upp dom i "famnen" så blev vi ju också "en aning" blöta, om du fattar...
Sen flyttade vi även resten av vedhögen vi inte hade hunnit på lördagen och så krattade vi upp den sista barken.
Jag jobbade (tror jag) i: 1½ h på lördagen och 1½-2 h's på söndagen = 3h x 50 kr = 150 - 200 kr. Inte så illa för en helg va?? =)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
jag återkommer med bilder när kameran är hemma.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Puss&Kraam
                 Zusanna♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-post:

Din Blogg: (om du har)

Det du vill säga:

Trackback
RSS 2.0