Ekobussen ^.^

Vi har varit ute med ekobussen idag

Vi åkte typ först till en skog i bottnaryd och letade mossa. Sen åkte vi till en sjö o leta kryp. najs :/ Men man fick ha värsta grymma stövvelsakerna så man kunde gå låångt ut =) det var coolt (Y) (Amy o John badade^^). O sen åt vi o sånt.
 Sen skulle vi till nån mosse (mossa enligt meej) O så finns det en i våran klass som heter --- (nämner inga namn, men lätt och gissa). Han hade blitt tvingad att byta till stövlar när vi var vid sjön. Men han fullkomligt VÄGRADE att åka till mossen. Han ba;" jag ska ha mina dojjor, jag ska ha mina dojjor!"   hahah ^^ O han som typ körde oss (Anders) ba; "ne, för du behöver stövlarna på mossen". Han ba; "nä, jag ska ha mina dojjor!! jag tänker inte gå på nån ***** mosse".o bla bla bla...o så tjatade han så i typ en 10-en kvart eller nått.  Sen så fick han (eller typ tog) sina "dojjor" tillslut.

- - - - hänger ni med?? Bra ; )

Aa, i alla fall. Han vägrade som sagt att gå på mossen. Så han stod typ o tjatade om det i nån kvart til eller nått sånt. Anders (som körde) sa att han inte fick stanna själv vid bussen, för skolan hade ansvar osv. Men han vägrade att föjla med så då sa han som körde (Anders) att han kunde gå hem eller nått om det var så. Så han och en till (~~~~) börjar gåååå hem. Från Bottnaryd typ -.-" Det var typ motorväg eller 90 väg där. Men dom gick ändå. O vi andra satt där i bussen o ville till mossen lix (eller en del ville det i alla fall). Vår lärare britta börja ringa till massa.. Typ till föreldrar, rektor , m.m.. Tror jag. 'Och det är typ förbjudet att gå på motorvägen eller vad det nu var för väg. Så dom snacka lite om att ringa polisen o allt,  för eftersom dom skolkade o allt så var det inte skolans ansvar längre. Men efter att ha snackat med rektorn o allt ( og typ en halvtimma-45 min) så var vi tvugna att hoppa över mossen och åka hem direkt istället. O plocka upp dom på vägen. Så där kom vi o åkte.. och dom hade hunnit en liten bit i alla fall. Så ser man ~~~~ stå vid en sån liten insväng och längre in stod - - - - hahaha >.< Såg skitkul ut!! 'Alla typ skratta när dom gick på
Sen slutade vi.
Så det blev "lite" mobbat. Vi har "normaalast" klass. Eller?!  O.o

Nu kommer min fråga: Är dom hjärndöda eller saknar dom hjärnor?? (skulle gärna vilja veta!)

 
ps. vi kanske ska få åka med nån annan klass, typ F, jag,mikki,emelie,sara,emma&jonnah asså. Kanske Nan me ; ) ds.



                       

Gjorde även min naturruta i eftermiddags med Linsos :=) Det blev det området som syns på bilderna till vänster (klicka på dom så ser ni bättre). Sen skulle vi leta artar i rutan. Det första vi såg var denna som är till höger ^.^



               Puss & Kraam
Zusanna ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-post:

Din Blogg: (om du har)

Det du vill säga:

Trackback
RSS 2.0