att vara på DÅM

Gomooorron'

Haha, jag vaknade för typ en timme sen. Så kan det gå när det är första dagen på lovet och man har sovit ca 6 timmar/natt föregående vecka. Och kanske ännu mindre i helgen...hehe.

På tal om helgen... så var den halv-naajs. Jag var som sagt på "Distrikt-Års-Möte" (även kallat DÅM), med svenska kyrkans unga i Växjö stift (som vi tillhör). Jag, Mikki och Eve hade blivit utvalda att åka ifrån våran lilla "lokal-avdelning". Och jaa.., vi trodde att det var ett läger vi skulle på. Där hade vi fel.

Det vi gjorde var mest satt i förhandlingar. Dvs, vi satt på möte. Det var laaamt. Alla fick varsitt röstkort. O så fick vi ett häfte på tretusen sidor som vi skulle läsa igenom. Och så gick vi igenom varje punkt på en lista, och vi röstade om allt. Typ;
"Är årsmötet redo att ta ett beslut?" Och så fick alla hålla upp sina kort och ropa "JAA".
"Är det årsmötets menaing att - - - - ?" Alla höll upp korten och sa "JAA".
"Är det årsmötets mening att välja avslag i den här frågan?" Ingen höll upp nått kort.

Så segt var det - vi satt i massa timmar och rösta och lyssna och halvsov. Så vi roade oss mest med att msn:a (vi skickade ett papper mellan oss där vi skrev en konversation). Så man kan säjja att det var tråkigt.

Och när det inte var möte så snackade alla med alla. Och alla satt med alla i matsalen. Utan oss förstås. De älskade att stöta ut oss. Ingen snackade med oss om de inte var tvugna. För vi var tydligen förgiftade. Men jaja... vi överlevde. Vi hade faktiskt skojj ändå. Men jag tyckte det var lite konstigt att kyrk-personer stöter ut människor. Jag trodde de ville att alla skulle vara med alla. Jag hade tydligen fel om svenska-kyrkan-folken. Tacka vet jag missions-kyrkan. Där är iaf alla välkomna! <3

Trots allt detta så hade vi som sagt roligt tillsammans. Jag, Mikki och Eve. Och så åkte vi tåg både till Tallnäs och hem. Det var spännande... för vi stod på fel perrong när vi skulle åka hem, och kom på det i sista sekund och hann precis springa över. Huhu ^^

Tack ändå, M och E <3. Trots tråkigheterna så fick jag en bra helg. Ni är så roliga. Och lördagskvällen var okeej, eller vad tycker ni? :D

Bilderna kommer.

Puss&Kraam
         Zusanna<3

Kommentarer
♥ Emma Damm

men åh tack så jättemycket! Vad gullig du är. Ha en underbar fotsatt dag! Massa kramar till dig :-)

2009-04-06 @ 16:10:18
URL: http://emmadamm.blogg.se/
♥ Pauliina

sv:

Ohja som faaan :D

Tackar :D

2009-04-06 @ 16:41:48
URL: http://sunshineforyou.blogg.se/
♥ evelina

hihi, det roligaste på "lägret" var ju discot med spanjorerna, haha. Den som bara stod och vickade på rumpan! sooo sexy...not! plus stripp-showen vi fick se till låten Sexbomb, hahaha! Trodde inte att folket i denna lila sekt gjorde sånt utan att ha alkohol i sig! Helt sjukt1

2009-04-06 @ 18:56:36
♥ *Svar till Eve;*

Hahaha, jag får ta och hålla med x)

stripp-showen var lätt roligast och nä, jag trodde inte heller att sekt-folk kunde göra sånt utan alkohol... blev massa shockad! hahaah >.<

nu kommer bilder!

//Z

2009-04-06 @ 23:12:25
URL: http://zusannas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-post:

Din Blogg: (om du har)

Det du vill säga:

Trackback
RSS 2.0