day four. (the first lessons)

Tjuhoo :D

Hoppas att allt är bra med er, med meej är det fiint. Skolan, klassen & teatern är riktigt naajs, tummen upp*.
Idag började vi med teater. Först så hade vi en rättså jobbig uppvärmning, sen så började vi jobba med de fyra elementen. Jag är väldigt fascinerad av dom, så det var mycket interessant och väldigt kul.

En snabbgenomgårng;

- Jord = t.ex.när man ska spela gammal, man dras neråt och är tung
- Eld = t.ex. när man spelar hetsig/stressad, man har eld i kroppen/går på glödande kol
- Vatten = t.ex. när man spelar full eller trött, man har vatten i benen och går lite vingligt
- Luft = t.ex. när man ska spela fin/överklass, man går med huvudet högt och går nästan på tå

Det gick vi igenom och gjorde lite övningar & improvisationer på.

Sedan hade vi teoretiska lektioner, hitoria (booring!) & kulturhistoria (okeej). I slutet av dan skulle vi haft engelska, men läraren kom aldrig, så alla stack hem.


btw, jag måste köpa 6 kollegieblock & 5 mappar/1 stor mapp. panik.




Kommentarer
♥ Julia

sv: Jag förstår det, tänkte bara att jag skulle fråga :) Man vet ju aldrig :)



Låter som en sjukt bra genomgång, sådant där är så intressant!

2009-08-25 @ 19:53:27
URL: http://juliapysslar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-post:

Din Blogg: (om du har)

Det du vill säga:

Trackback
RSS 2.0