twilight1.

Här  kommer alltså det jag planerade om skymningen. Jag läste nyss om denna vackra, fina fina bok inför filmen, och här kommer några (i kronologisk ordning) favoritcitat+komentarer!

 


(Bella, thinking) 'When I come here as a child, he would always remove the bullets (from the gun) as soon as he walked in the door. I guess he considered me old enough now not to shoot myself by accident, and not depressed enough to shoot myself on purpose.'

 

~30

comment: Så klockrent! Och så typiskt Bella att tänka så. Love this humor.

 


 

Edward: ”I’m tired of trying to stay away from you, Bella.”

~72

comment: Det här är bara så fint och det är som början på allt.

 


 

Edward: ”Why don’t you sit with me today?” he asked, smiling.

~75

comment: Åh. Så vackert. En mening räcker för att ge en den bästa känslan.

 


 

Bella: ”You were right.”

Edward: ”I usually am – but about what in particular this time?”

Bella: ”Ditching is healthy.”

~85

comment: Otroligt kul. Så rätt och ironiskt det är.

 


 

Edward: ”Don’t be offended, but you seem to be one of those people who just attract accidents like a magnet. So... try not to fall into the ocean or get run over or anything, all right?”

Bella: ”I’ll see what I can do...”

~94

comment: HAHA. Edward listade ut oturs-grejen efter bara 94 sidor. Dessutom så älskar jag Bella's svar.

 


 

Bella: ”You really shouldn’t do that to people, it’s hardly fair.”

Edward: ”Do what?”

Bella: ”Dazzle them like that.”

He seemed confused.

Edward: ”Do I dazzle people?”

~145

comment: Jag tycker att det är roligt att han bara tänker på Bella hela tiden. Och så tycker jag att det är fint att man får veta att vampyrer har "dazzle-grejen" inbyggd :D

 


 

Bella: ”My mind doesn’t work right? I’m a freak?”

Edward: ”I hear voices in my mind and you’re worried that you’re the freak.”

He laughed.

~158

comment: Ironiskt. Och kan det bli me typiskt Bella eller? hahaHA.

 


 

He stepped up to the counter and filled a tray with food.

Bella: ”What are you doing? You’re not getting all that for me?”

He shook his head.

Edward: ”No, half is of me, of course.”

~181

comment: Edward och hans teasing all the time. Älskar det. Ironi är bäst!

 


 

Hope you liked it, del II kommer snart!

 


Kommentarer
♥ Carita

åh vilketu nderbart inlägg! :*

2009-11-12 @ 08:24:30
URL: http://minicookie.blogg.se/
♥ Tilde

Jätte bra inlägg! Jag älskar också twilight serien och har läst alla böckerna. Nu ska jag läsa om dom på engelska! :)

2009-11-12 @ 20:06:32
URL: http://duckling.blogg.se/
♥ Kim

mhmm twilight <3

2009-11-13 @ 19:45:20
URL: http://kimilla.blogg.se/
♥ Emmy

alltså det där första citatet har jag ALDRIG sett och jag som läst boken 100tals ggr O_O Jag måste läsa det igen tror jag. dör

2009-12-22 @ 21:42:33
URL: http://angelseatmuffins.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-post:

Din Blogg: (om du har)

Det du vill säga:

Trackback
RSS 2.0