Vårsalong.

I Jönköping annordnas varje år en konst-utställning på muséet. Den heter 'Ungdomens Vårsalong'. Ungdommar mellan 15-25 år får lämna in tre verk var, i valfri teknik inom bild & form. De 3 verken ska ha en koppling till varandra. Det är väldigt många som lämnar in bidrag och 25 stycken väljs ut av en jury.

I år bestämde jag mig för att försöka komma med. I fredags var jag på muséet och lämnade in mina bidrag. Jag bestämde mig för två veckor sen att jag skulle vara med, så det har blivit en del jobb med bidragen den senaste tiden. Mitt gemensamma tema för bidragen är Paris. "Verken" heter:
Paris ~ vivre (leva)
Paris ~ rêver (drömma)
Paris ~ connaître (uppleva/känna till)


Jag gjorde en stor tavla i akryl, en liten tavla i akvarell och ett eiffeltorn i ståltråd. Tyvärr kunde jag inte fota dem innan jag lämnade in dem, men jag lovar att visa dem för er så snart jag får tillbaka dem. Så länge kan ni få en titt på arbetsplatsen, olika material & WIP på eiffeltornet/smygtitt:


allt möjligt













preview: la tour eiffel.

Well, well, mellan 8-12 mars får jag veta om jag har kommit med.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-post:

Din Blogg: (om du har)

Det du vill säga:

Trackback
RSS 2.0