kyrkvillan1.

Då var sista dagen på första feriepraktikveckan-ever avslutad. Känns naajs.

Jag jobbar i en kyrka, i samma kyrka där jag har gått i olika barngrupper, där jag konfirmerade mig och där jag det senaste året har varit konfirmandledare. Därför känns det väldigt tryggt, jag känner till "arbetsplatsen", chefen (haha) och medarbetarna (hahaha). Dessutom är en gammal innebandy-lagkamrat (Matilda) också praktikant där, så det är smidigt.

Själva jobbet har än så länge varit väldigt varierande, vilket jag värderar högt! I...
---...Måndags var vi på utflykt till en bondgård (utanför Husqvarna) med några små barn och två andra hjälpledare. Himla kul! Fick mata höns med gräs och klappa ett lamm!! Oturligt nog blev jag lite mobbad ett tag, men det är dom som är mobbade. Efter utflykten hade vi ledare en himla interessant disskussion. hmn.
---...Tisdags var det bakdag. Vi bakade till kommande sommarcaféer. Jag gjorde rabarberpaj och Matilda gjorde en kladdkaka. Och så gjorde vi ljusa kolakakor. Och två rulltårtor. Sen fick jag cykla iväg och plocka en hel korg full med lupiner, hundkex och smörblommor. Åh, fint var det!
---...Onsdags var det dax för sommarcafé. Det var en stressig morgon. Jag satte alla blommor från föregående dag i massa olika vaser. Vispade klumpig vaniljsås och lyckades hälla ut hälften på golvet. Men tillslut hann vi få ordning allt på serveringsbordet så att det såg snyggt ut. Kl.10 öppnade vi och runt halv 11-11 kom det ganska mycket folk, mest gamlingar och mammor med barn. Det var en liten kille som pratade med mig ett tag, trevligt trevligt. Det var sjukt fint väder och när nästan alla hade gått hem vid 1 tiden, då dök mormor&morfar upp. Lite surprise för mig, men himlas roligt att dom ville/orkade åka dit och hälsa på mig. Det uppskattade jag verkligen! :'D På eftermiddagen städade jag ett litet utomhusförråd fullt med presseningar, sandleksaker, bollar, krocket, stafflin, kol, tält och andra sådana saker. Det var lite läskigt, för jag förväntade mig hela tiden att det skulle komma fram något kryp (spindel...) och skrämma mig. Som väl var hände det inte och jag blev nöjd över att jag klarade att fixa iordning det rättså fint, alldeles själv.
---...Torsdags var det affischer som gällde. Jag fick i uppdrag att skapa en affisch inför en ungdomskväll, och jag skulle jobba i word. Så det gjorde jag och min arbetsgivare (haha) blev mycket nöjd med resultatet. Då fick jag göra en andra affisch som handlade om en familjedag, den här gången fick jag prova på publisher. Det har jag aldrig gjort förut men HIMLANS vad det var kul! När även denna affisch var klar (och utskriven i 50 exemplar), då var det dags att hjälpa till i en andakt som vi hade planerat. Det gick hyffsat.
---...Fredags (dvs. idag) stod inventering på schemat. Jag fick inventera rättviseshoppen som finns i kyrkan, ett ganska jobbigt/svårt jobb. Men lite roligt faktiskt. Det tog ett bra tag, och när jag var klar så bakade jag två rulltårtor till (inför ett sommarcafé). Sedan fick jag gå hem 1½ timma tidigare än jag skulle, för det fanns inget mer att göra.

Utöver detta så har jag varit på en visit i Gränna med några utav ledarna från året som har gått. En liten avslutnings-tack-grej. Vi var 7 st och vi åkte bil dit i torsdags (igår) efter jobbet. Väl framme så åt vi. Jag var tvungen att ta pommes frites med sallad och bearnaise-sås, för det fanns inget annat till mig =/ Sedan gick vi och köpte glass/polkagris och satte oss vid några stenar vid vattnet i hamnen. Solen lyste och det var så fint :D

Denna veckan har varit förhållandevis soft. Jobbet funkar som sagt fint och det har varit mestadels bra väder. Dock kännsär det helt fel att jobba på ett sommarlov, det ska man inte göra. Men nu hade jag tur som fick detta och det passade perfekt och allt sånt, så då var det liksom meningen. Över 3000 kronor också, det är inte dåligt.


Kommentarer
♥ Pernilla

Jag ser en PROPELLERPÄRLA!!!!!! Jag älskade dem när jag var liten!!

2010-06-19 @ 00:34:22
URL: http://denkalla.blogg.se/
♥ Pernilla

MEn det åskade som in i helvete xD Var tvungen att sitta där uppe med Bazze eftersom att han kan få anfall när de åskar. Så de gills inte ;) Jag är ALLTID inne annars. höhöhö

2010-06-19 @ 14:06:13
URL: http://denkalla.blogg.se/
♥ Jossan

Sv:

ED var det :)

2010-06-20 @ 12:26:42
URL: http://jozzans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-post:

Din Blogg: (om du har)

Det du vill säga:

Trackback
RSS 2.0