Stockholm,iloveyou.


Som sagt så är jag hemma ifrån Stockholm. Jag älskar den staden. Så himla fin stämning där. Och på något vis känns det så coolt att vara på alla kända platser, att se alla "stora" hus. I Stockholm mår jag bra (och det är så att jag har funderat på att flytta dit men kommit fram till att det är en stad som man besöker, inte lever i... så vi får väl se).


LÖRDAG
Jag var nervös inför tågresan dit. Det grundade sig främst på att jag aldrig tidigare hade åkt tåg ensam + att jag skulle byta tåg. Oron visade sig vara helt i onödan eftersom att tågbytet var superenkelt. Det jobbigaste var att hitta någonstans att ha väskan. Jag upptäckte att jag tycker mycket om att åka tåg och jag ville att färden skulle vara längre!

Farmor mötte mig på stationen och vi åkte hem till hennes lägenhet. Sedan la jag mig i soffan och somnade direkt. Jag var helt uttröttad av både resan och veckan. Resten av kvällen bestod av brockoligratäng, Jakten på Julia och Millenium DEL: I.


SÖNDAG
Lazy morgon. Vi gick till Stockholm Stadsmisson (2hand) vilket var kul. Där hittade jag två tröjor. Sedan improviserade vi lite och åt på thai-resturang. "Gryta" med tofu, blandade grönsaker och kokosmjölk. Friterade annanaser till efterrätt - mmn! Efter det begav vi oss mot China.

Hairspray var jättebra. Den motsvarade mina förväntningar och gjorde mig glad glad glad. Som alltid när jag ser på musikaler så blir jag avundsjuk och drömmer om att själv vara med... Alling var bäst. Lassgård var grym han med ;D Däremot tyckte jag att huvudrollsinnehavaren inte var något vidare. Hon var så... fejk? Nä, kanske inte, men hon var inte cool. Hur som helst så var musiken bra -såklart- och de var duktiga på att dansa. Hairspray är alltid Hairspray<3


I slutet av föreställningen var det en form av konfettiregn och jag tog med mig lite hem för att pynta rummet i sann Slytherin-anda. Annars funkar det bra som minne också.

Efter att ha tittat på blåsningen och film så var det svårt att somna. Svetten rann och illamåendet kom krypandes. Botemedlet blev äpple+kuddar+twi-bok+musik.


MÅNDAG
Vaknade kl.09.00. Stod utanför Myrorna's dörr kl.10.52. Åtta minuter senare så släpptes vi (farmor, en tant, två killar och jag) in. Detta var ett litet paradis och bättre än 2hand affären vi hade besökt dagen innan. Jag hittade en del fina grejer som vi shoppade (=jag valde, farmor betalade)!


Vi tog bussen till Hötorget för att köpa vindruvor och sedan äta falafell i Hötorgshallen (allt kött där nere fick mig att bli illamående). Efter maten gick jag in i en helt tom (!) biosalong. Det var en mystisk känsla. Filmen var väldigt bra, fast jag hade tyckt om den mer om den hade handlat om Alice's första äventyr.

När bion var slut åkte vi den obligatoriska tunnelbanefärden. Åh vad jag tycker om det! Vi stannade på ett fik och jag köpte take-away linssoppa med tillhörande macka.

Kl.17.21 gick tåget hem mot Jönköping igen, utan stopp. Det var en mycket trevlig resa och mycket trevligt att vara med farmor <3


Kommentarer
♥ Sandra T

härligt med hairspray ^^

2010-03-24 @ 14:58:39
URL: http://sandramusic.blogg.se/
♥ Nadjii

Vad kul du verkar ha haft det ;D Jag såg också Alice i underlandet, men blev inte så imponerad - den var ganska tråkig

2010-03-24 @ 16:23:40

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-post:

Din Blogg: (om du har)

Det du vill säga:

Trackback
RSS 2.0