RAW.



I torsdags var jag och Nadjii och såg RAW Comedy Club.
Det var sjukt kul :D StandUp är livet.


Soran var först ut.
Han var tyvärr inte alls i toppform och jag fick höra samma skämt för 4:e gången. Antingen är det de enda skämt han kan, eller så har hans standup-utveckling stannat. (Eller så har jag sett för mycket standup med honom?) Men standup ska ju vara nytt och improviserat, varvat med några bra gamla historier visserligen, men någon jämnvikt ska det vara.


Nour var bra! Jag delar dock inte hennes (typ av) humor, men hon var rätt rolig ändå.
Dessutom var hon jättevacker.

Özz [ingen bild] var bäst. Han improviserade i princip hela sin show (me like deluxe!) och han tog med publiken mycket. Dessutom förklarade han några väldigt sanna sannigar om oss svenskar. Riktigt bra var han!
Fast han är ful dock xD


Messiah. Det tar ett litet tag innan man förstår sig på honom, han har ett speciellt sätt och en speciell framtoning, men när man väl kommit i underfund med hur hans humor funkar så är den kul. Fast elak. Men kul.

Al Pitcher [ingen bild], komiker från Nya Zeland. Han snackade engelska, och till en början var det lite svårt att förstå men man kom in i det och han pratade hyfsat lättförståeligt. Han var aaaaaskul. Han snackade en massa om lustiga svenska traditioner och man kände igen sig i allt, igenkänningshumor ftw! Riktigt bra var han.

Och så har vi Mårten [ingen bild]. Programledaren/värden för hela RAW. Han körde lite emellan alla komiker och det var roligt, men han var förkyld och körde därför inte riktigt fullt ut verkade det som. Men han är helt klart rolig ;D

Kommentarer
♥ Nadjii

Tummen upp för en bra recension! Å tack för att du fick mig att upptäcka hur roligt Stand - up är! <3

2011-02-19 @ 00:51:51

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-post:

Din Blogg: (om du har)

Det du vill säga:

Trackback
RSS 2.0