Kvinnor for heavens sake!


(bilder från våren-09, alltså ett år gamla.)

Idag är det Internationella Kvinnodagen för 100:e året i rad!
Sedan den startade har jämställdheten ökat på många sätt och vis och utvecklingen går i positiv riktning. Vi (ja, jag räknar mig själv till kvionosidan) har t.ex. fått rösträtt, fri abort och bättre löner! Men än återstår att kämpa för att förhållandet mellan könen ska bli lika. Vi har fortfarande inte lika lön för lika arbete, vilket är otroligt konstigt. Och vi måste börja ta över de mansdominerande yrkena och ändra om lite i könsfördelningen. Jag menar inte att vi ska ändra om allt så att kvinnor och män blir samma sak, men samma rättigheter och behandling ska vi ha.

Så till alla kvinnor - fortsätt kämpa!


Kommentarer
♥ Hillevi

Lisa i min klass gjorde trycket :)

2010-03-08 @ 21:19:52
URL: http://kuroinekosama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-post:

Din Blogg: (om du har)

Det du vill säga:

Trackback
RSS 2.0