Årsresumé 2010: IV [oktober-december]

OKTOBER


Var på min första match för säsongen (en skitmatch).


Var lite IDOL-nördig, Sassa och Jay var bääääst!


Hade sammarbetsdag och lekte med konfirmanderna.
Lite sorgligt att konfirmanderna inte fattade att jag var ledare utan trodde att jag var konfirmand... Jag ägde dock i herre på täppan (såklart)!


Var på jätterolig skol/studie-resa i Stockholm med teater 2:orna & 3:orna.


Bestämde mig för att lära mig lösa kuben under resan, och mycket riktigt kunde jag lösa den när jag var kom hem från sthlm :D


Jag fick en smurfbrorsa!


Var på bio med Nadjii, underbar film!


Åkte på musikal i Nässjö med klassen.


Var på bio med pappan och Jacke :D najz och rolig film med Bill.


Saker och ting fuckade upp sig och jag blev ledsen.


Den första snön (!!!) kom och vi var på teaterföreställningen Måsen.


Var på sleepover @Alex's, fett mys <33 och jag var förväntansfull!
"Nämen mattias!" xD


Jag praoade en vecka på Plantagen, det var givande faktiskt =)


25 oktober 2010. Datumet med stort D. Dels åkte jag go'cart med tonår.
Och. Helt plötsligt blev världens finaste vackraste pojke MIN <333
Min högsta önskan någonsin har gått i uppfyllelse.



Sen var det halloween!



NOVEMBER



Höstlov!
Jag åkte på ledarläger i Skara stift; slog in mina drömmar i ett rosa hjärta, packade upp nattvardsduken från bussen, halv-dygnade, taggade kommande dagar, vann bibeltävlingen x3 med smurfen & var i tornet i Skara's domkyrka.


(världens fulaste bild jag vet, men ändå lite charmig och dessutom vår första)
Min pojke Oscar och hans (och min) kompis Oskar var på besök i Jönköping!


Jag blev påhoppad av huliganer (aka klasskompisar) då jag kom tillbaka till skolan efter lovet ^.^




Bytte header på bloggen efter typ två år med den förra xD


Naturlabboration.
Läraren: "Och juste, sniffa inte på blandningen för det fräter sönder näsan..."
*blanda blanda blanda*
Zusanna: "Titta Jonahtan, jordgubbsaft!"
Jonahtan: "Nähä?! *luktar på blandningen*"
HAHAHAHAAHHAHAHAAHAHAHHA


Åkte till Mellby och träffade underbaraste! <3
Och spelade bowling (ledde faktiskt första serien...). Och vann på air-hockey!


Var på informationskväll om det nya SMOT-huset i Jönköping.
Mycket uppfriskande med kultur :D


Flummade i skolan med en teatermask :D :D


Var på Harry Potter & the Deathly Hallows 1 med Alex!


Hade skojsig samlevnadsundervisning i skolan (alla tyckte vår klass var mycket diskussionsvillig och öppen, maha) och ringde ett 4-linjes-samtal xD


Var på asrolig spelkväll (pictionary!) @Eve's.


Hade Fångarna på fortet-kalas för min lillasyster. Fader Fouras på bilden.


Hade härliga julkänslor :D


28 november kl.17.45. Fick översvämning i källaren (precis som två år tidigare -fast värre). 25 cm avloppsvatten. Extremt äckligt. Huset staaank. Så familjen fick sova på Stora Hotellet.


Sov sedan hela veckan hemma hos bästa Mikki <3 (för jag vägrade sova hemma i den lukten) Det kändes nästan som att ha flyttat hemifrån, fett mysigt :D



DECEMBER



Åkte till Skåne för att hälsa på min älskade <33


Hade barnteaterföreställningar med min klass :D
Vi spelade en modern version av Snövit och jag var Blyger.


Bästa Nadjii fyllde 17 och firade med övernattningsfest och piratspel!


Det blev visst lucia.
(Hade inga som helst julkänslor tyvärr, de försvann vid översvämningen.)


Bakade pepparkakor.


Köpte julklappar
och var på traditionsenlig julgröt där jag flummade med Hanna :D :D


Julpyntade.


Hittade mitt parti: Feministiskt Initiativ! <3


Jag och bästa Alex fick jullov! <3
Firade först på Jungle Thai med mina gubbar och sedan hemma hos svärmor med Greveholm och vältning av gran, eheheh.


Och så blev det finfin juwlafton!


Oscar kom hit och var här en hel underbaraste vecka! :D <33
All I wanna do is be with you.


Vi var hos svärmor och körde med andra ord
och så var vi på en asbra nyårsrevy!


Underbart nyår -perfekt avslutning på mitt underbaraste år någonsin! <3
17 & du är det bästa jag har varit med om.


DEL I DEL II DEL III

Kommentarer
♥ N

Hej!

Hur ser din 60tals klänning från Indiska ut? Jag försöker få tag i en särskild klänning som såldes för några år sedan.. (den är blommig) och tänkte att det kanske är den du har..? Jag ger 500 kronor, för den i så fall, om du har den och kan tänka dig att sälja den. Maila gärna bilder! Mvh N

2011-01-14 @ 09:01:47

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-post:

Din Blogg: (om du har)

Det du vill säga:

Trackback
RSS 2.0