Studenten♥



Sätt ihop ungefär allt rolig som går att göra så får du en studentdag!



Började med champagnefrukost. Det var sött. Jag gick upp kl. halv fem, men mådde illa och så eftersom att jag sovit så lite. Så jag tog det lugnr på morgonen och var allmänt seg, så kom till frukosten typ en kvart innan vi skulle gå! Det var najz, jag är nöjd. Hade ändå ätit frukost hemma och kände inte att jag skulle ha så mycket utbyte av en champagnefrukost. Men den var mysig! Det var musik och frukt och klasskompizar överallt.



Sedan åkte vi buss. HAHA bussresan...Det var verkligen som att alla tänkte "nu passar vi på och låter, vi har bara denna enda dag så nuska vi vara så störiga som möjligt!" Haha en gubbe som satt jämte en i min klass så väldigt besvärad ut till en början...efter ett tag började han till och med hålla för öronen^^
Hela vägen till skolan sjöng, skrek, visslade och peppade alla! Vi var verkligen den mest peppade klassen som kom till skolan den morgonen kan jag säga!



Vi fotograferades direkt när vi kom dit, klockan kvart i åtta. Blev snyggt!



Åh, sen hängde vi i ett klassrum. Våra fina klassföreståndare hade pyntat fint och vi hade en massa frukt med oss. Vi kollade på bildspel, skrev i mössor. dansade, lyssnade på musiiiik, sprang runt och var nervösa, gav presenter till lärarna, hälsade på andra folk i korridorerna. Det var gullig stämning! Vi gick även till danssalen och övade vårt utspring.



Efter det var det mat och DISCO i matsalen! Det var bland det roligaste någonsin. Lärarna uppträdde, Dr. House var söt. Alla musikare var helt gaaalna och vi var helt galna. SJUKT. KUL. Maten var dock svinäcklig, kanske det äckligaste jag har ätit i den matsalen.



När maten var äten och discot över så gick vi till Brahesalen för sista gången. En timmes avslutningscermoni med körer, rektortal, flöjt och annan musik. Det var seeeegt. Verkligen alldeles för långt höll det på! De flesta satt och somnade, kan ju säga att peppen dog ut... Men vid mösspåtagningen kom den tillbaka igen och alla var glada! :D



Vi gick och fick våra betyg i klassrummen, sedan taggade vi!!! Kollade på några andras utspring, höll på att trilla ut ur fönstret... sedan var det dags för vårat!
"Vi har tagit studenten" - "He's a pirate"
- "Smoke weed everyday" - "Champagne showers".

Smoke weed - så sjukt bäst! Vår koreografi var väldigt snygg, synd bara att jag sabbade och gjorde lite fel haha...Så kan det gå när inte hjärnan är med! Det var kul med utspring i alla fall. Mycket kul. Vi hade champagne/konfettiregn, jag hade gjort en egen konfettisak med en toalettrulle + ballong + silkespapper och den FUNKADE. Då blev jag överlycklig och nöjjjd.



Sen kom det svåratste på hela dagen - hitta familjen bland folkmassan! Det var verkligen inte enkelt kan jag säga :o Tog mig hundratals år. Till slut dök de upp, när jag trodde att hoppet var ute. Tack och lov. Fick en massa grejer runt halsen såklart. Och en ful skylt... Himla typiskt att de var tvunga att välja en ful bild på mig :/ "Sommartider" spelades - då blev jag glad för jag älskar den!



När det efter det där var dags för flaket så gick det dock inte som planerat... Jag hade lovat att fixa högtalera från min bästis. När jag kommer bort till flaket står bästis där och säger "Det funkar inte, finns inget att koppla in i, ni kan inte ha något ljud". Sedan går han. Han bara går. Försvinner. Där står jag och känner paniken. "Hur i hela friden berättar jag för klassen att vi inte har något ljud på flaket....??!!?!?". Det gick bra tack och lov. Klassen tog emot det väl. De fattade att det inte var mitt fel. Det hade blev en massa missförstånd i kommunikationen mellan ljudgubbarna och flakägarna och mig och johnatan (som fixade flaket). Tråkigt men sant. Vi hette dock ES3B så vi körde på utan ljud! Herregud, vi var en teater(/dans)-klass. VI KAN LÅTA. Så vi skrek. Lekte galna och höll på. Det var skojj. Och gick bra. Ja det var riktigt kul att åka flak alltså! Jag sprang runt lite överallt. Låtsades inte om åksjuka och sånt tråkigt. Var bara allmänt skitglad!



Sen åkte jag hem och hade mottagnings-partey med min kusin i trädgården och sen spännande förfest och sen annat spännande men det för ni höra senare - fortsättning följer (i detta inlägg)! ;)
tihiiii

(se även klänningshistorien här & mösshistorien här!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-post:

Din Blogg: (om du har)

Det du vill säga:

Trackback
RSS 2.0